خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «نهاد المنشوق» وزیر کشور لبنان، روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد، نیروهای امنیتی لبنان تابستان امسال موفق شدند یکی از فرماندهان عراقی گروه تروریستی داعش را در بیروت شناسایی و بازداشت کنند.

المنشوق تصریح کرد، این فرمانده داعشی «ابو جعغر العراقی» نام دارد که رهبری داعش به او دستور داده بود تا شبکه‌ای را در لبنان به وجود بیاورد که نه تنها می‌توانست حملاتی را در لبنان انجام بدهد بلکه باید رهبران داعش را که از سوریه وعراق فرار می‌کردند در لبنان مخفی می‌کرد.

وزیر کشور لبنان در ادامه افزود که نیروهای امنیتی این کشور پس از بازداشت این فرمانده عراقی برای پنج ماه او را از طریق کسی که قبل از بازداشت اعتمادش را جلب کرده بود تحت کنترل داشتند، یک جاسوس داعشی که خانه‌ای هم برای فرمانده عراقی اجاره کرد، اما این خانه تحت نظر مقامات لبنان بود.

وی اظهار داشت: «ماهیت چنین عملیاتی همان طور که گفتم در جهان عرب بی‌سابقه بوده است.»

گروه تروریستی داعش مناطق بسیار وسیعی را در سوریه و عراق به سیطره خود درآورده بود تا امروز که دیگر شکست خورده است. اما این گروه علی‌رغم آن که حملات خونینی را در لبنان انجام داد، هیچ‌گاه نتوانست بخشی از خاک این کشور را تصاحب کند.

بر اساس فیلمی که مقام‌های لبنان روز جمعه آن را به نمایش گذاشتند، نیروهای امنیتی لبنان از اواخر سال ۲۰۱۶ با کمک مقام‌های دیگر کشورهای عربی تلاش می‌کردند ابو جعفر را به دام بیندازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.