علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به اتمام کار تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور به تفاوت‌های لایحه بودجه سال آینده با ادوار قبل پرداخت و گفت: شاید مهم‌ترین تفاوتی که در روند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ نسبت به سال‌های قبل داشتیم، این بود که باتوجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی جزء به جزء این لایحه بودجه زیرنظر افکار عمومی بود.

 

وی افزود: این روزها شاهد بودیم که جزئیات لایحه بودجه محل توجه مردم و افکار عمومی قرار گرفت که اتفاق مثبتی بود و ما در کمیسیون تلفیق نیز بر اساس تصمیماتی گرفتیم که واقع‌بینانه، و مطابق با ظرفیت و توان جامعه باشد.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم ساری و میاندورود در مجلس در عین حال تاکید کرد: آن‌چه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ به تصویب رسید، مصوبات نهایی مجلس نیست و طبیعتاً ممکن است بسیاری از جزئیات مصوب کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس دستخوش تغییراتی شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درمورد ادعای یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مبنی بر پافشاری دولت بر نظر خود درمورد مسائلی همچون افزایش حامل‌های انرژی و هشدار رییس‌جمهوری به وزرا در این راستا که بی‌توجه به آن‌چه در مجلس به تصویب می‌رسد، برنامه‌های خود را مبتنی بر بنزین ۱۵۰۰ تومانی آغاز کنند، گفت: در جلسه‌ای که با دولت داشتیم، چنین بحثی مطرح نبود و به نظر می‌رسد این مسائل صحت نداشته باشد.

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که اگر منبع درآمدی دولت در بخشی کسر شده، این منبع در بخشی دیگر جایگزین شده است. کمیسیون تلفیق چه در بحث هدفمندی یارانه‌ها و چه در بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی نظر دولت را به این شیوه تامین کرد که اگر منبع درآمدی خاصی را حذف کرد، این کسری درآمد را در بخشی دیگر با منبع درآمدی به همان میزان جبران کرده است.

 

یوسف‌نژاد در پایان در پاسخ به پرسشی درمورد پیش‌بینی‌اش درخصوص روند تصویب مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت: به هر حال کمیسیون تلفیق نظر خود را با اتکا به توان کارشناسی اعضاء و همچنین بازوهای کارشناسی مجلس همچون مرکز پژوهش‌ها در این مصوبات اعمال کرده و باید منتظر بمانیم تا نمایندگان در صحن تصمیم نهایی و نظر خود را اعلام کنند که امکان بروز تغییراتی در این مصوبات نیز وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.