محمدجواد آذری جهرمی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا، درباره اهمیت این حوزه و مناسب‌سازی این فضا در کشور اظهار کرد: اگر ما خود را با ساختارها منطبق نکرده و حدود خود را متناسب نکنیم، در عرصه رقابت فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود و به ناچار مغلوب فناوری و فرهنگی که به ما تحمیل می‌شود، خواهیم شد.

وی با بیان اینکه فناوری در فرهنگ جامعه تاثیر می‌گذارد و زندگی بشر را تغییر می‌دهد، افزود: ایستادگی در برابر این مد منطقی نیست. بلکه ما باید بیمه‌نامه خود را ارائه دهیم و جایگاه خود را ثبت کنیم. ما در حال حاضر در دنیا با مفاهیمی مانند بلاک چین روبرو هستیم که مفاهیمی مانند ثبت احوال و اسناد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و تغییر شگرفی خواهند داد. بنابراین باید خود را با این ساختارها منطبق کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ادغام فناوری و اقتصاد جدی‌تر شده، گفت: کشورهای دنیا در اقتصاد و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری جدی را شروع کرده‌اند. همچنین شرکت‌های برتر امروزه عمدتا شرکت‌های فناوری هستند. از طرفی حاکمیت‌ها در حال واگذاری قدرت به این حوزه هستند و این چالش در همه دنیا وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.