مطهری در آن سال و تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، گفت: این‌که افرادی گفته‌اند چون رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت کرده است ما نباید به دنبال گزینه دیگری باشیم و درباره فرد دیگری بحث کنیم، فکر درستی نیست و با اصولگرایی سازگاری ندارد.

علی مطهری درجلسه هفتگی انصار حزب‌الله با بیان این‌که حمایت مقام معظم رهبری از دولت یک حمایت ویژه است تصریح کرد: من این را قبول دارم که دولت‌های قبلی این مقدار حمایت نمی‌شدند. بخشی از این مساله مربوط به این است که رهبری از همه دولت‌های قانونی حمایت می‌کنند برای این‌که دولت بتواند کار خود را انجام دهد و بخش دیگر هم به دلیل ویژگی‌های این دولت است؛ نظیر این‌که آرمان‌های انقلاب را زنده کرده است، در برابر آمریکا و اسرائیل قاطعیت و در مساله هسته‌یی توفیقات داشته است و رهبر انقلاب می‌خواهند این دستاوردها از بین نرود. در عین حال این بدین معنی نیست که ما بررسی نکنیم و فکر خود را به کار نیندازیم و ببینیم عملکرد این دولت در این سه سال و نیم چگونه بوده و دولت در حوزه‌های مختلف چگونه عمل کرده است.

وی افزود: ما می‌گوییم اصولگراها ارزیابی کنند، عملکرد آقای احمدی‌نژاد و دیگران را هم می‌بینیم و مقایسه کنیم و سران اصولگرا بنشینند ببینند کدام گزینه قوی‌تر است. ممکن است در نهایت به خود آقای احمدی‌نژاد برسیم ولی بالاخره بگوییم بررسی کرده‌ایم و به این‌جا رسیده‌ایم. یک عده نباید بگویند چون آقا از دولت حمایت کرده‌اند پس این باب بسته است و هیچ بحث دیگری نباید مطرح کنیم و بگویند اصولگراها حق تحقیق و بررسی و مقایسه ندارند؛ این حرف بسیار خطرناک است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح پیشنهادی خود برای انتخابات اظهار کرد: من پیشنهاد دادم و گفتم ترکیبی از دو اصولگرای دیگر درست کنیم؛ مثلا بگوییم آقای ولایتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری و آقای قالیباف به عنوان معاون اول وی معرفی شوند. گفتیم این را پیشنهاد بدهیم ولی نگفتیم آقای احمدی‌نژاد نباشد بلکه گفتیم بررسی کنیم ببینیم کدام طرح بهتر است. البته الان که احتمال آمدن آقای خاتمی یا آقای میرحسین موسوی تقویت شده، مساله تا حدودی فرق می‌کند. اگر مثلا آقای ولایتی بیاید و آقای احمدی‌نژاد هم نیاید خب اشکال ندارد، می‌توان هر کس از آن طرف هم باشد و رقابت شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر قرار باشد آقای احمدی‌نژاد باشد و مثلا آقای ولایتی هم باشد و از آن طرف هم یکی از آن دو نفر (خاتمی و موسوی) بیاید، رای اصولگراها دو قسمت می‌شود ولی رای آن‌ها متمرکز خواهد شد و ممکن است ما رای نیاوریم؛ لذا وقتی اعلام شد یا آقای خاتمی یا آقای موسوی خواهند آمد، من گفتم اگر یکی از این‌ها بیاید قاعدتا ما باید و ناچاریم از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنیم ولی اگر آن دو نفر نیایند معتقدم که ترکیب آقای ولایتی و قالیباف ترکیب خوبی است و البته این باید بررسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.