عزت الله ضرغامی گویا قصد ندارد یک بار دیگر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری تا دقیقه نود منتظر بماند. او از همین حالا تلاشش را آغاز کرده و نمی خواهد که بعد از انتخابات بعدی نیز در دفتر فعلی اش در میدان پاستور با فعالان سیاسی صبحانه میل کند. چند ساختمان آن طرف تر نهاد ریاست جمهوری است و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گمان می کند که راه رسیدن به آن کرسی چندان دور نیست.

عملکرد و رویه ضرغامی در ماه های اخیر نشان می دهد که او قصد دارد به چهره ای معتدل و میانه در اردوگاه اصولگرایی بدل شود. یک نکته اما مبهم است و قطعا تا روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهور روشن نخواهد شد. باید منتظر ماند و دید که ضرغامی برای خود چه جایگاهی قائل است. اینکه او قصد دارد به کاندیدای نهایی اصولگرایان تبدیل شود یا تنها سعی می کند در فقدان شیخوخیت از خود یک برند بسازد؛ به این زودی ها مشخص نخواهد شد.

اینکه تصمیم ضرغامی چیست فقط یک روی سکه است، روی دیگر واقعیت های موجود است. واقعیت هایی که شانس تبدیل شدن ضرغامی به کاندیدای اصلی اصولگرایان را از او می گیرد. بر اساس شنیده ها و گمانه ها ضرغامی رقبایی همچون حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف و پرویز فتاح خواهد داشت. قالیباف احتمالا رقیب چندان قدری نیست . او یک انصراف و دو شکست در کارنامه دارد و حالا بعد از افشاگری های محمدعلی نجفی کمتر از قبل شانس دارد. رئیسی نیز اگرچه در انتخابات قبلی شانزده میلیون رای آورد اما معلوم نیست که در انتخابات بعدی کاندیدا شود یا خیر. خصوصا بعد از طرح گمانه سرلیستی او در انتخابات مجلس باید منتظر ماند و دید که اصولگرایان چطور با مهره او بازی خواهند کرد. این طور که به نظر می رسد پرویز فتاح جدی ترین رقیب ضرغامی است . او در کمیته امام موفق ظاهر شده و نقاط تاریکی در کارنامه ندارد.

همه این ها در حالی است که بر اساس شنیده ها و نشانه ها در اتاق های محرمانه اصولگرایان خبرهای دیگری هم شنیده می شود . اخباری که عزت الله ضرغامی هم آن ها را شنیده است . او اگر چه در کنش های سیاسی اش بیش فعالی پیشه کرده اما در برای روشن شدن سرنوشت سیاسی اش صبور است . همین صبر سیاسی است که از او چهره های منعطف نشان می دهد . عزت الله ضرغامی اگر نامزد انتخابات باشد حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت؛صندوقچه رازهای آقای ضرغامی هنوز باز نشده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.