شهریار عسکری با اشاره به تداوم پدیده گردو غبار در استان، اظهار کرد: در ساعت ۹ صبح امروز میزان غلظت گرد و غبار در اهواز ۶۲۷ میکروگرم بر مترمکعب، در بهبهان ۲۹۲۶ میکروگرم بر مترمکعب، در مسجدسلیمان ۲۰۵۶ میکروگرم بر مترمکعب، در امیدیه ۱۶۸۵ میکروگرم بر مترمکعب و در هندیجان ۱۴۸۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

 

وی گفت: همچنین غلظت گرد و غبار ساعت ۹ صبح امروز در شوش۱۳۹۷ میکروگرم بر مترمکعب، در رامشیر ۱۲۱۷ میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد۷۱۱ گرم بر مترمکعب، در آبادان ۶۲۳ میکروگرم بر مترمکعب، در بندرامام ۶۲۲ میکروگرم بر مترمکعب و در شادگان۶۱۱ میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

 

عسکری با بیان این‌که حد مجاز غلظت آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است، عنوان کرد: در حال حاضر غلظت ریزگردها در اهواز ۴.۱۸ برابر حد مجاز، در بهبهان ۱۹.۵ برابر حد مجاز، در مسجدسلیمان ۱۳.۷ برابر حد مجاز، در امیدیه ۱۱.۲۳ برابر حد مجاز، در هندیجان ۹.۸۷ برابر حد مجاز، در شوش ۹.۳۱ برابر حد مجاز و در رامشیر ۸.۱۱ برابر حد مجاز است.

 

سنندج در وضعیت ناسالم و سقز در شرایط خطرناک قرار دارد

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان گفت: امروز شهر سنندج در وضعیت ناسالم و شهر سقز همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد

 

کژال حبیب زاده اظهارکرد: از روز گذشته گرد و غبار وارد استان شده است که روز گذشته هوای سنندج را در وضعیت خطرناک قرار داد.

 

وی افزود: امروز مقداری از آلودگی هوای استان کم شده است و در حال حاضر شهر سنندج در وضعیت ناسالم قرار دارد .

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان با بیان اینکه متاسفانه شهر سقز همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد، گفت: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی میزان آلودگی به مرور کاهش یافته و از شدت گرد و غبار طی ساعات آینده کاسته خواهد شد .

 

وی در پایان از شهروندان کردستانی و بیماران خواست که از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند .

 

لازم به ذکر است؛ امروز به دلیل تداوم آلودگی هوای استان، مدارس برخی از شهرهای کردستان در دومین روز پیاپی تعطیل شد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.