روسیا الیوم گزارش داد، آلدار خلیل، یکی از رهبران "جنبش جامعه دموکراتیک" کرد در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت: روسیه از ما خواسته مناطق خود را به دولت سوریه واگذار کنیم، ما این پیشنهاد را نمی‌پذیریم و هرگز اراضی خود را واگذار نخواهیم کرد، ما از تمامی مناطق‌مان دفاع خواهیم کرد.

یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای روسیه را مسئول تمامی بمباران‌ها و حملاتی که توسط ترکیه علیه منطقه عفرین می‌شود، دانسته و اعلام کردند: به خوبی می‌دانیم که ارتش ترکیه بدون موافقت قدرت‌های جهانی و در راس آنها روسیه که نیروهایش را در عفرین مستقر کرده، این حمله را انجام نمی‌داد، در نتیجه ما به همان اندازه که دولت "اشغالگر" ترکیه را مسئول این حملات می‌دانیم، روسیه را نیز مسئول این عملیات و پشتیبان هر کشتاری که در حق غیرنظامیان می‌شود، می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است، هدف ارتش ترکیه از بمباران‌ها تخلیه عفرین، اجبار غیرنظامیان به ترک آنجا و سپس استقرار "مزدوران" خود در این منطقه است.

یگان‌های مدافع خلق کرد در ادامه تاکید کردند، هرگز در برابر بازی‌ها و نقشه‌های شکست خورده ترکیه ساکت نخواهیم ماند و ما بر عزم خود برای دفاع از عفرین و ساکنان آن دوباره تاکید می‌کنیم، ما مردم را به آماده‌باش و حضور در جبهه‌های دفاع از عفرین دعوت می‌کنیم.

شورای ملی کردهای سوریه ضمن محکوم کردن دخالت ترکیه در عفرین، از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را در این زمینه پذیرفته، به تنش‌های به وجود آمده پایان داده و از مناطق کردنشین حمایت کند.

به گفته کردها، در حملات هوایی ترکیه که عصر روز شنبه با مشارکت ۷۲ جنگنده آغاز شد، دستکم ۱۰۰ نقطه از جمله برخی مناطق مسکونی و پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق کرد در شهر عفرین و حومه آن هدف قرار گرفتند.

در این حملات هوایی دستکم ۱۳ غیرنظامی زخمی و شش غیرنظامی و سه نیروی کرد کشته شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.