مهدی غضنفری در نشست خبری چهاردهمین "کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با محوریت کاربردهای نوین مهندسی صنایع در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی و خدماتی" که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به نقش مهندسی صنایع در اقتصاد گفت: مهندسی صنایع ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند با خدماتی که ارائه می‌کند، نقش موثری در بهینه‌سازی صنایع و کسب و کارها داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت اظهار کرد: من در جریان دقیق عملکرد تیم اقتصادی دولت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی نیستم اما آن چیزی که از آن به گوش ما رسیده است، حکایت از این دارد که اعضای این ستاد در تلاش برای بهبود وضعیت کسب و کارها و رونق تولید هستند و این عملکر مثبتی به شمار می‌رود.

وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هزینه‌های اداره کشور باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: اتفاقی که باید در همه دستگاه‌های کشور بیفتد و همه نهادهای حاکمیتی باید به آن برسند، این است که نیاز به کاهش هزینه‌ها داریم و اگر به فوریت همه نیروهای انقلاب تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها به کار نگیرند، با مشکلات بیشتری در اداره کشور مواجه خواهیم بود.

غضنفری همچنین با اشاره به کاربردهایی که مهندسی صنایع در اقتصاد می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: مهندسی صنایع کاربردهای نوینی در اقتصاد مقاومتی، سیستم‌های شهری، کسب و کارهای جدید، حوزه سلامت، سیستم‌های بانکی و بورسی و البته مدیریت ریسک خواهد داشت که در این کنفرانس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مشخصات این کنفرانس بین‌المللی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۱۴ مقاله به دست ما رسیده است و ۲۰ دانشگاه برتر کشور از این کنفرانس حمایت می‌کنند. ۱۰ نشریه معتبر داخلی آمادگی خود را برای چاپ و نشر مقالات اعلام کردند و تا شروع کنفرانس ۵۶ کارگاه آموزشی در حوزه مهندسی صنایع برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.