العهد گزارش داد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اعلام استراتژی جنگی آمریکا از سوی وزیر دفاع این کشور کاملا بدون درنظر گرفتن مقوله مقابله با تروریسم است و این مساله امری طبیعی است، زیرا آمریکا خود این پدیده را به جود آورده است و از ابزارهای دفاعی این کشور است، به همین دلیل آن را از بین نمی‌برد.

شیخ قاسم گفت: آمریکا تلاش می‌کند بار دیگر تنها ابرقدرت جهان باشد اما با وجود مقاومت لبنان در منطقه و جهان از عملی کردن این هدف خود عاجز است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: آمریکا شوک زده است زیرا مقاومت با شکست دادن داعش، اسرائیل و طرح‌های تجزیه‌طلبانه آمریکا در منطقه، این کشور را ناکام گذاشته است. به همین دلیل به تهدید کردن روی آورده است، اما این مساله واقعیت منطقه را تغییر نخواهد داد.

وی تصریح کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کلام قدس را به رژیم صهیونیستی ملحق کرد اما این اعلام نمی‌تواند این شهر اشغالی را از دل‌های مردم بیرون بکشد. زمان ثابت خواهد کرد که قدس از آن فلسطین و فلسطینیان و برای همه آزادگان است.

شیخ قاسم در ادامه خواستار توجه گسترده‌تر پیرامون مساله فلسطین وحمایت از فلسطینیان شد و گفت، دستاوردهای محور مقاومت آینده حقیقی برای منطقه بنیان نهاده است.

وی درمورد انتخابات پارلمانی لبنان نیز ابراز امیدواری کرد اختلافات موجود حل و این انتخابات در موعد خود برگزار شود.

شیخ قاسم در این باره گفت: حزب‌الله در این مرحله برای تعیین ائتلاف‌ و لیست‌های انتخاباتی خود با گروه‌ها و جناح‌های مختلف وارد گفت‌وگو شده اما آنچه که تاکنون نهایی شده این است که مقاومت در همه زمینه‌های انتخاباتی هم‌پیمان جنبش "امل" خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.