تیم فوتبال استقلال از زمانی که وینفرد شفر هدایت این تیم را برعهده گرفته ۱۲ بازی در چارچوب لیگ برتر به میدان رفته است. هرچند در سه هفته اخیر استقلالی‌ها موفق به پیروزی نشده‌اند و این مساله باعث نگرانی برخی از هواداران این تیم بابت ادامه راه و مخصوصا رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده است. در این‌جا نگاهی اجمالی به وضعیت این تیم با وینفرد شفر می‌اندازیم.

آمار کلی:

استقلال با وینفرد شفر ۱۲ بازی در چارچوب لیگ برتر انجام داده است. شش دیدار از این مصاف‌ها داخل خانه و شش بازی دیگر خارج از خانه بوده‌اند. به طور کلی استقلال پنج پیروزی، شش تساوی و یک باخت را با شفر تجربه کرده است.

استقلال در خانه چهار برد و دو تساوی را به دست آورده ولی در خارج از خانه این تیم چندان موفق نبوده است و ۴چهار تساوی، یک برد و یک باخت نتایج آبی‌ها است.

گل‌های زده:

استقلال با هدایت شفر تاکنون ۱۵ گل در ۱۲ بازی لیگ برتر به ثمر رسانده است. ۱۲ گل از این تعداد در داخل خانه به ثمر رسیده است که میانگین دو گل در هر بازی را نشان می‌دهد. با این‌حال استقلالی‌ها در خارج از خانه تنها سه گل به ثمر رسانده‌اند که میانگین نیم گل زده را نشان می‌دهد. نکته قابل تامل این‌جا است که هر سه گل زده شده هم مقابل استقلال خوزستان بوده است.

گل‌های خورده:

استقلال با شفر در ساختار دفاعی بسیار موفق بوده و در این زمینه حتی توانست رکوردی دست نیافتنی هم به دست بیاورد. استقلال با هدایت شفر تنها دو گل دریافت کرده که یک گل در خانه و یک گل در خارج از خانه بوده است.

* برآیند کلی:

استقلال ۱۰ بازی دیگر تا پایان لیگ پیش رو دارد که پنج مصاف آن در تهران و پنج مصاف دیگر در خارج از تهران است. اگر استقلال روند فعلی خود را ادامه دهد، احتمالا با ۴۶ امتیاز لیگ را به پایان می‌رساند و با توجه به جداول سال‌های گذشته بین رده‌های چهارم تا ششم قرار می‌گیرد ولی اگر این تیم در عملکرد خارج از خانه خود بهتر از این عمل کند، رسیدن به سهمیه آسیایی دور از دسترس شاگردان شفر نخواهد بود.

به نظر می‌رسد استقلالی‌ها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که چرا در خارج از خانه زهر کافی را ندارند. نکته دیگر این که استقلال با شفر در مسیر خوبی قرار دارد.

این تیم تا قبل از حضور شفر، یعنی با حضور منصوریان و میک مک‌درموت از هشت بازی تنها پنج امتیاز کسب کرده بود که همه این امتیازات هم خانگی بودند و استقلال در خارج از خانه یک بازنده بود. شفر به وضعیت امتیاز دهی داخل و خارج از خانه استقلال روند خوبی داده ولی این تیم آن قدر امتیاز از دست داده که حتی این رشد امتیازی هم کافی به نظر نمی‌رسد و آبی‌ها باید به این رشد امتیازی به خصوص در خارج از خانه سرعت بیشتری بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.