رضا رشید پور که گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم را مجری گری می کرد از حسن روحانی درباره شایعاتی مبنی بر دست داشتن دولت در افزایش نرخ ارز پرسید و گفت آیا دولت با افزایش عمدی نرخ ارز به دنبال جبران کسری بودجه است؟

روحانی در پاسخ به این سوال گفت: حتما اینطور نیست دولت هیچ وقت به نفعش نیست که دلار را بالا ببرد تا کسری بودجه خود را جبران کند.

او ادامه داد: ما میانگین قیمت ارز را  پیش بینی می کنیم و بر مبنای آن  بودجه را طراحی می کنیم از آنجایی که افزایش قیمت ارز به کشور ضرر می رساند لذا دولت هیچ گاه به دنبال افزایش نرخ ارز برای کسری بودجه نیست.

روحانی با بیان اینکه ما به دنبال امنیت و آرامش هستیم و می خواهیم ارامش در کشور باشد گفت: انتقاد اشکال ندارد حتی تظاهرات در چارچوب قانون هم اشکال ندارد آنجه ایراد دارد بر هم زدن آرامش است. زمانی ممکن است ایرادی در زمینه ای بروز کند که نوسانات جزئی را به دنبال داشته باشد این موارد نباید آرامش و امنیت را بر هم بزند لذا هدف ما آرامش بیشتر مردم است.

رئیس جمهور همچنین گفت: باید فضا باز باشد تا خلاقیت مردم نیز شکوفا شود؛ قران هم بر شکوفایی استعدادها تاکید دارد بر این اساس  هدف ما ایجاد  فضای باز برای بروز خلاقیت بیشتر است.

رشیدپور در ادامه پرسید پس خیال مردم بابت نرخ ارز راحت باشد؟

بله خیال مردم  راحت باشد.

رشیدپور در سوال دیگری به مسئله ریزگردها اشاره کرد و با بیان اینکه زمان انتخابات مردم اهواز شعار دادند« ما که هوا نداریم اما هواتو داریم»تا کی به آنها بگوییم صبر کنید؟

حسن روحانی در پاسخ به این سوال گفت: این یک مشکل واقعی و مهم است و بسیاری از شهر ها درگیر است.

او ادامه داد: همانطور که زلزله به ما هشدار می دهد که خود را برای  یک زلزله ۷ ریشتری آماده کنید ریزگرد ها هم به ما می گوید به محیط زیست خود اهمیت دهید

او با بیان اینکه من هیچ وقت محبت مردم خوزستان را یادم  نمی رود گفت: در زمینه محیط زیست ما مدتهاست منشا داخلی را ارزیابی کردیم و برای حل آن گام برداشتیم ضمن آنکه حل برخی مسائل حتما زمان بر است مانند نهال کاشتن و ... اما برخی این مشکلات از کشورهای دیگر است که این به مسائل سیاست خارجی مربوط می شود و از این مسیر هم در حال پیگیری است.

او خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در این زمینه به داخل مربوط می شود بیشتر متوجه منطقه ای در  شرق خوزستان است که تا به حال  ۳۰ هزار هکتار نهال کاری شده است. همچنین  کانال کشی صورت گرفته است تا آب کارون را به این منطقه برسانیم که با رساندن اب به این نقطه هم این منطقه مرطوب و هم امکان نهال کاری فراهم می شود. من می دانم این مسئله زمان بر است اما نمی توانیم این را نادیده بگیریم.

حسن روحانی با بیان اینکه ما باید زودتر انجام می دادیم و البته در دولت های قبل هم کارهایی انجام شده است اما هزینه و بودجه هم می خواست.

او گفت: ما هم سال گذشته و هم امسال ۵ هزار هکتار را مالچ کاری کنیم و ما می خواهیم  این روند را ادامه دهیم.

رشید پور از حدف بودجه محیط زیست هم سوال کرد که روحانی در پاسخ گفت: من نمی توانم بگویم این بودجه حذف شده و همچین خبری ندارم اما اگر هم حذف شده باشد من قول می دهم این طرح را به هر قیمتی انجام دهم. 

ادامه دارد...

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.