دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در پست توئیتر خود به رفع تعطیلی دولت فدرال واکن نشان داد و با خوشحالی  دوکرات ها را با کنایه ایی سنگین،تهدید کرد! ترامپ در خط نشانی که برای آنها کشیده است نوشت: «انصراف دموکرات‌ها از ادامه تعطیلی دولت، پیروزی بزرگی برای جمهوریخواهان تلقی می‌شود. اکنون، می‌خواهم این پیروزی بزرگ برای همه اعم از جمهوریخواهان، دموکرات‌ها و مهاجرینی باشد که مشمول قانون «داکا» هستند اما بیش از همه دوست‌دارم که این پیروزی بزرگ نصیب ارتش بزرگ و نیروهای امنیت مرزی آمریکا شود. به امید دست یافتن به چنین توفیقی، شما را پای میز مذاکره می‌بینم»

 گفتنی است این تمجید توأم با تهدید ترامپ، کنایه‌ای است به دموکرات‌ها که اصرار داشتند مسئله مهاجرت نیز در روند مذاکره برای پایان دادن به تعطیلی ۳ روزه دولت گنجانده شود حال‌آنکه کاخ سفید به نیابت از جمهوریخواهان هرگونه مذاکره پیرامون این موضوع را به بعد از خاتمه تعطیلی موکول کرد.

برنامه داکا یا حمایت از جوانان مهاجر بدون مدرک، از حدود ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا حمایت می‌کند و برایشان مجوز کار موقت می‌گیرد و به آنها خدمات تحصیلی ارایه می‌دهد.

ترامپ اول ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد قصد دارد به این برنامه مهاجرتی پایان دهد و از کنگره خواست ظرف ۶ ماه برنامه جایگزینی برای داکا ارائه دهد- مسئله‌ای که عدم حصول تفاهم بر سر آن، به تعطیلی ۳ روزه دولت فدرال در سال میلادی جاری (۲۰۱۸) منجر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.