ایندیپندنت گزارش داد، به دنبال این اقدام توهین‌آمیز یک سازمان حامی حقوق رسانه در اسرائیل به نام انجمن مطبوعات خارجی اعلام کرد: این خبرنگار که متعلق به یک رسانه دولتی فنلاند بوده و مجوزهای دفتر مطبوعات دولت را داشته است گزارش کرده که مقام‌های اسرائیل او را پشت یک پرده در دفتر بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر این رژیم برده‌اند و در آنجا از او بازجویی کرده و سپس بعد از آنکه بازرسی بدنی ابتدایی از او به عمل آمد از او درخواست کردند که برهنه شود.

ظاهرا این خبرنگار این درخواست را رد کرده و به این ترتیب مقام‌های اسرائیل نگذاشتند که او به پوشش خبری سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی بپردازد.

انجمن مطبوعات خارجی در بیانیه‌ای گفت: متاسفانه این اولین بار نیست که مقام‌های اسرائیلی دست به آنچه که از نظر ما یک طبقه بندی قومیتی آشکار است زده و بدون هیچ ضرورتی خبرنگاران را اذیت و آزار داده‌اند.

این بیانیه اظهار کرده است: اقدام انزجار آور بازرسی بدنی همراه با برهنگی علیه خبرنگاران مایه شرمندگی برای اسرائیلی است که به "اعتبار دموکراتیکی‌اش" افتخار می‌کند.

این سازمان که نماینده حدود ۴۰۰ خبرنگار فعال برای رسانه‌های خارجی در اراضی اسرائیلی و فلسطینی است گفت: با توجه به این همه تکنولوژی و اطلاعاتی که در اختیار اسرائیل است از نظر ما هیچ دلیلی برای تداوم تحقیر خبرنگاران حرفه‌ای مجوز دار به این شکل وجود نداشته و تنها نتیجه می‌گیریم که این اقدام منحصر به اسرائیل هدفش ناراحت کردن مردم و دور نگه داشتن آنها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.