هیل گزارش داد، براساس گزارش پایگاه اینترنتی اکسیوس، کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی به جف سشنز، دادستان کل این کشور هشدار داده در صورتی که مک‌کیب، معاون رای از سمتش کنار گذاشته شود او نیز استعفا خواهد کرد.

این افشاگری هرچه بیشتر باعث جلب توجه به تعامل‌های دونالد ترامپ با وزارت دادگستری آمریکا خواهد شد.

طبق گزارش اکسیوس، سشنز همچنین با دان مک‌گان، وکیل کاخ سفید درباره پاسخ کریستفر رای صحبت کرده است و مک‌گان نیز به سشنز توصیه کرده که برکناری مک‌کیب ارزش از دست دادن کریستوفر رای را ندارد.

با این حال در صورتی که رای استعفا کند تبدیل به دومین مدیر اف‌بی‌آی می‌شود که در دولت ترامپ از سمتش کنار رفته است. پیش از وی ترامپ جیمز کومی را نیز از این سمت برکنار کرده بود.

مک‌کیب پیشتر یکی از گزینه‌هایی بود که ترامپ با او درباره اینکه جانشین کومی شود مصاحبه کرده بود اما بعدا ترامپ نظرش بر این شد که کریستوفر رای جانشین شود.

راج شاه، سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ معتقد است که مقام‌های ارشد دارای انگیزه سیاسی از جمله کومی و دیگران باعث لکه‌دار شدن وجهه اف‌بی‌آی از بابت پیگیری بدون غرض ورزی عدالت می‌شوند.

اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره گزارش اکسیوس اظهارنظر نکرده‌اند.

جمهوری‌خواهان انتقادهای شدیدی از مک‌کیب بابت مدیریت اف‌بی‌آی در پرونده تحقیقات درباره هیلاری کلینتون، رقیب ریاست جمهوری سابق ترامپ در ارتباط با استفاده از ایمیل شخصی در امور رسمی و همچنین مدیریت پرونده تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.