رویترز گزارش داد، آداما بارو، رئیس‌جمهور کنونی گامبیا که سال گذشته میلادی سوگند یاد کرده قول داده بود تا با تمامی مقام‌های دولت قبلی به مقابله بپردازد.

امپا مندی، یکی از مقام‌های حفاظت شخصی یحیی جامع، رئیس‌جمهور سابق گامبیا و آنسومانا تامبا، رئیس سابق گارد دولتی این کشور در تبعید و در کنار رئیس‌جمهور سابق بودند اما ارتش گامبیا اعلام کرد که آنها روز یکشنبه به صورت غیرمنتظره به کشور بازگشتند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: آنها را در منازلشان دستگیر کردند و هم اکنون در بازداشتگاه‌های نظامیان هستند. این اقدام به پلیس ارتش کمک می‌کند تا از آنها بازجویی کند.

هنوز مشخص نیست که چرا این دو فرد به گامبیا بازگشتند یا تحت چه اتهامی دستگیر شدند.

رئیس‌جمهور کنونی گامبیا هم اکنون به دنبال به دست گرفتن کنترل کشور پس از پایان ۲۲ سال حکومت استبدادی یحیی جامع است که در جریان آن ارتش ستون کلیدی دولت را تشکیل می‌داد و اقدام به زندانی و شکنجه مخالفان سیاسی می‌کرد.

یحیی جامع پیروزی آداما بارو را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی نپذیرفت و شکست خود را قبول نکرد و در پی آن به گینه استوایی گریخت.

دولت جدید گامبیا بسیاری از افسران ارشد نطامی را که برخی از آنها مظنون به عضویت در گروهی موسوم به جنگلی‌ها هستند برکنار یا جا به جا کرده است.

به گفته مقام‌های دولتی گامبیا بسیاری از اعضای سابق ارتش این کشور در دوران یحیی جامع از جانب دولت اقدام به کشتار مخالفان می‌کردند. البته در ارتش گامبیا هنوز بسیاری افراد حامی یحیی جامع هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.