محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرار بود جعبه سیاه نفتکش سانچی در روزهای گذشته بازگشایی شود، گفت: در این زمینه تصمیمی گرفته شد که جعبه‌های سیاه هر دو کشتی به صورت همزمان با یکدیگر باز شوند تا هر کس اطلاعات خود را به طرف مقابل ارائه کند.

وی در مورد دلیل بازگشایی همزمان جعبه‌های سیاه دو کشتی توضیح داد: از آنجایی که هنگام بازگشایی جعبه سیاه به صورت تک ممکن است اجازه حضور طرف مقابل وجود نداشته باشد، تصمیم بر این گرفته شد که این جعبه‌ها همزمان باز شود تا همه ذینفعان و نماینده‌های ایران و چین حضور داشته باشند تا همه اطلاعات ارائه شود.

شناسایی یکی از پیکرها توسط عکس

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه در مورد فرآیند تشخیص هویت پیکرهای پیدا شده گفت: فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین به پایان رسیده است و به زودی با پیکرها مطابقت داده خواهد شد. صورت یکی از پیکرها نسبتا سالم بود و از طریق عکس‌هایی که ارسال شد، پدر یکی از مفقودین چهره پسر خود را تشخیص داد.

بهرامی ادامه داد: البته تا DNAها مطابقت داده نشود و شفاف‌سازی قانونی صورت نگیرد، دولت چین اجازه اعلام هویت این پیکرها را نمی‌دهد. همچنین رایزنی‌های زیادی از طریق وزارت امور خارجه صورت گرفت تا پیکرها به ایران منتقل شود اما چین موافقت نکرد و اعلام کرد تا هویت‌ها مشخص نشود، انتقال پیکرها صورت نخواهد گرفت.

ربات ارزیاب در حال تهیه گزارش است

وی در ادامه با اشاره به انتقال ربات ارزیابی به محلی که سانچی غرق شده بود برای عکسبرداری، اظهار کرد: این ربات کار خود را در چند مرحله انجام می‌دهد و پس از آنکه نهایی شد، چین گزارش خود را به ما اعلام می‌کند. هنوز گزارشی از این ربات ارائه نشده است.

به گزارش ایسنا، ۱۶ دی ماه امسال یک کشتی فله‌بر چینی در نزدیکی آب‌های شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد و در جریان آن ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی به دلیل حریق و انفجارهای سنگین جان خود را از دست دادند که پیکر ۲۹ نفر از جان باختگان همچنان مفقود است.

این کشتی ۲۴ دی ماه، پس از هشت روز سوختن، غرق شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.