محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس ابتدا به وزارت جهاد کشاورزی تذکر داد و گفت: در بحث بیمه محصولات کشاورزی متناسب با آسیبی که به کشاورزان و باغداران وارد شده، عمل نمی کنید. نمونه آن سرمازدگی مرکبات فسا است.

وی افزود: از بانک کشاورزی در جهت استمهال وام باغداران فسا که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند و دچار این مشکل هستند خواهش دارم که توجه ویژه کنند. همچنین از وزارت راه و شهرسازی خواهش می کنم برای راه‌اندازی فرودگاه فسا توجه لازم را داشته باشند. همچنین از دولت می خواهم در خصوص وام سیل زدگان سال گذشته فسا با جدیت بیشتری توجه لازم را داشته باشند.

جمالی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی لطفا در خصوص اجرا و میزان پیشرفت عملیات راه سازی بخش شیب‌کوه شهرستان فسا نظارت و گزارشات لازم را اعلام کنند. همچنین از دولت تقاضا دارم در خصوص بودجه بهداشت و درمان خصوصا در حوزه تجهیزات، دارو، حق الزحمه پزشکان و پرسنل مراکز درمانی توجه بیشتری کنند و به جای اوراق قرضه نقدینگی بیشتری در اختیار این وزارتخانه قرار دهند. تخصیص را به صورت صد در صد انجام دهند چرا که جان و سلامتی مردم با چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

نماینده  مردم فسا ادامه داد: از وزارت بهداشت، وزارت مسکن و راه و شهرسازی خواستار توجه به ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابه شهرستان فسا که به عنوان مرکز شهر فسا است، هستم.

جمالی با اشاره به اتفاقی که در تئاتر و موسیقی جشنواره فجر رخ داده، گفت: در خصوص موضوع جشنواره فجر خواهش می کنم که وزیر متدین ارشاد اسلامی در اینباره گزارشی به مجلس بدهند و بگویند که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.