مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار امروز(سه شنبه) خود با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی با تاکید بر موضع کشورش در قبال توافق هسته ای مدعی شد: زمان آن فرا رسیده که تغییراتی در این توافق نامه ایجاد شود.

پنس هم چنین عنوان داشت که رئیس جمهور آمریکا اعتقاد دارد که تصمیم اتخاذ شده این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی باعث میشود تا فرصت لازم برای پیشرفت در مذاکرات با هدف تحقق صلح پایدار و پایان دادن به دهه ها خشونت را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: من واقعا افتخار می کنم که در قدس، مرکز اسرائیل حضور دارم. امیدوارم که اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس نشانه ای آشکار از پایبندی آمریکا  به اسرائیل به شمار رود.

پنس هم چنین تاکید کرد: همان طور که دیروز گفتم ترامپ دستورات لازم را به وزات خارجه داده تا اقدامات لازم را برای انتقال سفارتمان به قدس قبل از پایان سال آتی اتخاذ کند. روابط میان واشنگتن و تل آویو هیچ زمانی مستحکم تر از امروز نبوده اما ما متعهد می شویم که این روابط را تقویت بخشیم.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز در این نشست گفت: متاسفانه ما امروز در شرایط ناراحت کننده ای به سر می بریم. برخی حتی وجود اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند. ما از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس قدردانی می کنیم. با وجود سخنان هفته گذشته محمود عباس(رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین) من معتقدم که باید به تلاش های خود برای ایجاد راهی با هدف اعتماد سازی میان دو طرف ادامه دهیم. متاسفانه در این بین اعتمادی وجود ندارد.

وی در ادامه مدعی شد: بازگشت ما به سرزمینمان! جبران هولوکاست نیست بلکه ما به این سرزمین به عنوان سرزمین آباء و اجدادیمان بازگشته ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.