به گزارش سایت النشره، اسماعیل هنیه امروز (سه‌شنبه) با ایراد یک سخنرانی مهم تصریح کرد که جنایت بزدلانه اخیر در لبنان که طی آن برادر محمد حمدان از اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس زخمی شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این جنایت در واقع موجودیت فلسطینیان در لبنان را هدف قرار داده است، ترکیه یکی از افراد مظنون به دست داشتن در این جنایت را بازداشت و به دولت لبنان تحویل داده است.

هنیه نسبت به ادامه شیوه ترورهای کادرهای حماس چه در داخل فلسطین و خارج از آن هشدار داد و گفت: عملیات نابلس اولین واکنشی است که به طور مقاومت فراگیر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد، حماس روابط سیاسی‌اش در منطقه را از طریق جلب تمام توان امت برای مقابله با سیاست‌های صهیونیستی مجددا ترسیم خواهد کرد و تحرکات جدی برای ایجاد ائتلاف‌های قوی در منطقه مبتنی بر استراتژی مقاومت فراگیر وجود دارد.

هنیه ضمن تشکر از ترکیه به خاطر کشف این جنایت خطرناک، یادآور شد: ما دشمن صهیونیستی را مسؤول جنایت اخیر در صیدا می‌دانیم.

وی همچنین گفت: اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان همچون دژ و پایگاهی برای پایبندی به حق بازگشت خواهند بود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی با بیان اینکه مخالف اسکان فلسطینیان در دیگر کشورهای و میهن جایگزین است، افزود: تنها خواسته و هدف ما بازگشت فلسطینیان به سرزمین تاریخی خود است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با نثار سلام و درود به تمامی اسرای فلسطینی که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند، تاکید کرد که پیام اسرای فلسطینی از داخل زندان‌ها به ما رسید و مساله آنان در راس اولویت ما خواهد بود و ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که مقاومت نسبت به اسرا وفادار بوده و به وعده‌های خود پایبند است.

هنیه اظهار داشت: عملیات دلاورانه نابلس که بیانگر خشم و عصبانیت ملت فلسطین نسبت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس و تجاوزات دشمن صهیونیستی بود را می‌ستاییم.

وی با بیان اینکه مساله قدس محور تمامی تحولات منطقه است، افزود: سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و فلسطین اشغالی سفری شوم است و همه از او ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند واسطه‌ای بی‌طرف در مذاکرات سازش باشد، افزود: آمریکا حامی و پشتیبان دشمن صهیونیستی است و در کنار آن ایستاده و می‌خواهد منطقه را به خدمت این رژیم درآورد.

رهبر حماس ضمن اشاره به اینکه تصمیمات پی در پی کنست اسرائیل تهدید و خطری جدید برای موجودیت فلسطینیان است، خاطرنشان ساخت که تصمیم ترامپ در مورد قدس و اظهارات اخیر مایک پنس و تصمیمات اخیر رژیم صهیوینستی نیز تهدیداتی پیش روی مساله فلسطین هستند.

وی اظهار داشت که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر کاهش کمک مالی به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین آنروا، مساله حق بازگشت آوارگان را هدف قرار است.

هنیه اضافه کرد: تصمیمات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در حقیقت زمینه سازی برای طرح صلح منطقه‌ای یا همان معامله قرن است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه کشور فلسطین خارج از مرزهای این سرزمین را نخواهیم پذیرفت، تشکیل کشور فلسطین در داخل خاک هیچ کشور عربی را قبول نخواهیم کرد، هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی حل مساله فلسطین به ضرر دولت اردن است و طرح‌های آمریکایی اسرائیلی اردن را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که نگرانی اردن نسبت به تصمیمات و طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را درک می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای به شکست کشاندن توطئه‌ها و دسیسه‌های چیده شده علیه مساله فلسطین تلاش خواهیم کرد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: تصمیمات آمریکا و رژیم صهیونیستی در صورتی که متحد باشیم فرصتی تاریخی را پیش روی ما قرار خواهد داد. 

هنیه با بیان اینکه برخی در منطقه از ۲۵ سال پیش در انتظار پیشبرد روند سازش و صلح بودند، افزود: تصمیمات اخیر دولت آمریکا در حقیقت اعلام خط پایان روند سازش بود.

این مقام بلند پایه حماس گفت: این تصمیمات تمامی اقدامات انجام شده جهت آماده سازی منطقه برای شناسایی رژیم صهیونیستی را به شکست کشاند. تصمیمات اخیر آمریکا موجب وحدت ملت فلسطین شد. 

وی اضافه کرد: تحرکات جدی برای ایجاد ائتلاف‌ها و هم‌پیمانی‌های قوی در منطقه در جریان است، دیگر چیزی به نام معاهده اسلو باقی نمانده است، تمامی سیاست‌هایی که در دوره گذشته تدوین و برنامه‌ریزی شده بود، امروز عملا از بین رفته است.

وی خاطرنشان ساخت: هدف از تحرکات ما، ایجاد یک اتحاد محکم و قوی در منطقه برای مقابله با پروژه صهیونیسم است، ما در پی بسیج امت‌های عربی و اسلامی برای حمایت از ثبات و پایداری فلسطینیان و مقابله با پروژه صهیونیسم هستیم، ملت فلسطین قادر به دفاع از خود و سرزمین و حقوق خود هستند و این ملت هرگز تسلیم نخواهند شد.

هنیه تاکید کرد: اگر آمریکا و اسرائیل گمان می‌کنند که با گذر زمان حق و حقوق ملت فلسطین از بین می‌رود کاملا به اشتباه رفته است. 

این رهبر فلسطینی یادآور شد: آنانکه گمان می‌کنند ملت فلسطین ضعیف شده و توان خود را از دست داده‌اند، کاملا در اشتباه هستند. 

وی ضمن اشاره به رفتار نژادپرستانه رژیم صهیونیستی با عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی ۱۹۴۸، گفت: « از تمامی نمایندگان عرب کنست اسرائیل که حین سخنرانی مایک پنس ایستاده و موضع خود را در مخالفت با تصمیم ترامپ در مورد قدس اعلام کردند، تشکر می‌کنیم.» 

وی اظهار داشت: در سه مسیر و جهت با تصمیمات آمریکا به مقابله برخاستیم، اول اینکه با آگاه سازی و بیداری امت‌های اسلامی و عربی به مقابله با این تصمیم پرداختیم، دوم اینکه به جهانیان اعلام کردیم که ملت فلسطین نه تسلیم خواهد شد و نه اجازه می‌دهد تصمیم دولت آمریکا در مورد قدس عملیاتی شود، سوم اینکه ما مالکان این سرزمین هستیم و هرگز تصمیم دولت آمریکا را نمی‌پذیریم، حتی اگر دنیا تصمیم ترامپ را بپذیرد، این تصمیم برای ملت فلسطین الزام آور نخواهد بود و آن را نخواهیم پذیرفت. 

هنیه با بیان اینکه ملت فلسطین نسبت به اوضاع داخلی نگران است، افزود: برای تحقق آشتی ملی دست به هر کاری زدیم و با جدیت به دنبال تحقق وحدت ملی برای جلوگیری از نابودی مساله فلسطین هستیم، برخی‌ها اصل مشارکت و دموکراسی را قبول ندارند، تماس‌ها و دیدارها را مقامات جنبش فتح برای تحقق نهایی آشتی ملی همچنان ادامه دارد، ما در حال حاضر با نبردی به مراتب بزرگتر از اختلافات داخلی مواجه هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.