علی لاریجانی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: گاهی کشورهای عربی و گاهی کشورهای دیگر و حتی در داخل کشور خودمان این سوال مطرح می‌شود که چرا ملت ایران اینگونه از مردم فلسطین دفاع می‌کنند. حتی برخی رسانه‌های عربی می‌گویند که این موضوع عربی است و ربطی به ایرانی‌ها ندارد، حتی به ما می‌گویند که در دفاع از مردم فلسطین خسته نشده‌اید.

وی افزود: گاهی برخی رجال سیاسی کشورهای غربی یا کشورهایی که در منطقه مسلمان نیستند نیز چنین موضوع و سوالی را مطرح می‌کنند و حتی می‌گویند که چرا این مساله را حل نمی‌کنید و چرا از ملت فلسطین دفاع می‌کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک وجهه دفاع از مردم فلسطین به دلیل مظلوم بودن این ملت است، گفت: رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را آواره کرده، کشورشان را از آنها گرفته و آنها را بیرون کرده‌اند. اگر به لبنان، سوریه و خیلی از کشورهای اسلامی بروید، می‌بینید که فلسطینی‌ها در آنجا پراکنده زندگی می‌کنند، بنده در بازدیدی که چندین سال گذشته از اردوگاهی در لبنان داشتم، دیدم که فلسطینی‌ها چطور در فقر زندگی می‌کنند آن هم افرادی که صاحب ملک، زمین، خانه و کار بودند و اکنون به دلیل اشغال رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: کشورهای دیگر که داعیه‌دار کمک به آوارگان هستند گاهی به آنها می‌گویند که دیگر صحبت از برگشت به فلسطین نکنند و در کشور دیگری زندگی نمایند. این آوارگی بزرگی است. لحظه‌ای تصور کنید این حادثه برای هر کشور و ملتی پیش آید آن ملت چه وضعی پیدا خواهد کرد، لذا دفاع از مردم فلسطین وظیفه اسلامی، اخلاقی و انسانی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.