رویترز گزارش داد، این اقدام از سوی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با وجود بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور، مورد استقبال حزب حاکم سوسیالیست قرار گرفته و اپوزیسیون به شدت از آن ناراضی هستند.

مادورو در این باره گفت که اگر حزب حاکم از وی بخواهد که برای ریاست جمهوری ۲۰۱۸ نامزد شود این کار را انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان راهپیمایی روز سه‌شنبه در میان حامیان قرمز پوشش گفت: من آماده هستم تا برای پست ریاست جمهوری بار دیگر نامزد شوم.

در همین حال ماریا کورینا ماچادو، یکی از فعالان اپوزیسیون با اشاره به نقش گسترده نیروهای مسلح ونزوئلا در دولت گفت: این انتخابات نیست بلکه اشغال نظامی در قالب انتخابات محسوب می‌شود.

مجلس موسسان ونزوئلا با اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در پایان آوریل سال جاری میلادی، اعلام کرد: انتخابات در ونزوئلا گواهی بر اعتبار دموکراسی در کشور با وجود تحریم‌های اخیر بین‌المللی است.

آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا دولت ونزوئلا را به نقض گسترده حقوق بشر، سرکوب مخالفان و اتهامات گسترده فساد متهم و مقام‌های این کشور را تحریم کرده‌اند.

اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا در حالی مطرح شد که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که "نامزدی مادورو برای حضور در انتخابات اصلا ایده خوبی نیست."

همچنین اپوزیسیون ونزوئلا قصد دارد تا انتخابات درون حزبی را برای تعیین یک نامزد از جانب خود برگزار کند اما اعلام برگزاری زودهنگام این انتخابات ممکن است در این روند تعیین نامزد اپوزیسیون خللی به وجود بیاورد.

رهبران محبوب اپوزیسیونونزوئلا یا به حاشیه رانده شده یا در حبس و تبعید هستند یا از جانب دادگاه عالی این کشور از به دست گرفتن سمت دولتی منع شده‌اند.

انریکه کاپریلس، یکی از رهبران اپوزیسیون درباره برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا گفت: اکثر مردم ونزوئلا از دولت بیزار هستند. اگر به مردم اجازه داده شود تا انتخاب کنند و تصمیم بگیرند مقام‌های کنونی دولت هستند که باید بروند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.