خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این نشست ظاهرا با هماهنگی بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در محل سفارت انگلیس در شهر پاریس برگزار شد.

تیلرسون و جانسون اوایل روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح یک ابتکارعمل بین‌المللی علیه سلاح‌های شیمیایی به ویژه سلاح‌های شیمیایی سوریه شرکت کردند.

جانسون پیش از این نشست‌ها گفت: جنگ در سوریه و یمن باعث به وجود آمدن دو مورد از بدترین بحران‌های انسانی زمان ما شده است.

او گفت: برای هیچ یک از این جنگ‌ها راه حل نظامی نمی‌تواند وجود داشته باشد و آنچه حقیقتا به درد و رنج‌ها پایان خواهد داد راه حل‌های سیاسی صلح آمیز از طریق مذاکرات دقیق است.

این در حالی است که سازمان ملل بحران یمن را که فقیرترین کشور خاورمیانه محسوب می‌شود به عنوان بزرگترین فاجعه انسانی جهان توصیف کرده است.

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا بعد از نشست سفارت انگلیس گفت: ما درباره اهداف بسیار مهم توافق شده در یمن صحبت کردیم که در درجه اول شامل تداوم تدابیری است که طی هفته‌های گذشته برای گسترش دسترسی به کمک‌های انسانی اتخاذ شده‌اند.

او در عین حال گفت: این چیزی است که به همه ما فضای لازم را می‌دهد تا اهداف بیشتری را در راستای حل و فصل سیاسی جنگ پیگیری کنیم و راهبردی را برای مقابله با نفوذ ایران در یمن ارائه دهیم.

این در حالی است که جنگ یمن براساس آمار و ارقام تاکنون بیش از ۹۲۰۰ کشته و حدود ۵۳ هزار زخمی برجای گذاشته است.

عربستان نیز که شدیدا به خاطر حملات هوایی‌اش علیه غیرنظامیان بی‌پناه در یمن و محاصره این کشور مورد انتقاد قرار گرفته روز دوشنبه از کمک انسانی یک و نیم میلیارد دلاری خود برای یمن و عملیاتی برای تسهیل امدادرسانی خبر داد.

مقام آمریکایی مدعی شد: باید اقدامات ایران در ارسال سلاح به یمن به پایان برسد و اگر این اقدامات پایان نیابد تبعاتی وجود خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.