خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت: ما در دوره اخبار جعلی و روایت‌های رقابتی زندگی می‌کنیم. دولت با استفاده بیشتر و بهتر از ارتباطات امنیت ملی برای مقابله با این چالش‌های پیچیده و به هم پیوسته پاسخ می‌دهد.

واحد جدید ارتباطات امنیت ملی در نشست شورای امنیت ملی انگلیس که متشکل از وزرا و مقام‌های امنیتی ارشد است، تایید شد. سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: وظیفه این واحد مقابله با اطلاعات نادرست از سوی عوامل دولتی و سایرین است. این واحد به صورت سیستماتیک مقابل دشمنانمان بازدارندگی ایجاد می‌کند و به ما در اجرای اولویت‌های امنیت ملی کمک می‌کند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در نوامبر روسیه را به "راه‌اندازی کمپین خرابکاری و اخلال سایبری" از حمله مداخله در روندهای انتخاباتی متهم کرد.

او گفت: هدف تبدیل اطلاعات به سلاح، تشکیل سازمان‌های رسانه‌ای تحت حمایت دولت برای انتشار اخبار جعلی و تصاویر دستکاری‌شده برای اختلاف‌پراکنی در غرب و تضعیف نهادهای ماست. شما موفق نخواهید شد... بریتانیا هر آنچه لازم باشد برای حفاظت از خودمان انجام می‌دهد و با متحدانمان هم همکاری می‌کنیم تا اقدامات آنها به نتیجه نرسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.