با جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس ابعاد مختلفی از قرارداد این بازیکن و پرسپولیس باز شده که موجب حساسیت نهادهای نظارتی شده است. روزبه وثوق احمدی رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره امکان برخورد کمیته‌های نظارتی در فدراسیون فوتبال با پرسپولیس و مهدی طارمی گفت: کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال از دو جنبه مختلف می‌توانند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. کمیته اخلاق صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد و می‌تواند بر اساس آیین‌نامه جدید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. کمیته اخلاق هم به خاطر امکان وقوع جعل در قرارداد، از جنبه عمومی این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

او در واکنش به این که گفته شده باید شکایتی از طارمی وجود داشته باشد تا کمیته انضباطی نسبت به این موضوع ورود کند توضیح داد: طارمی در حال حاضر به دروغ  اقرار کرده اما این موضوع هنوز اثبات نشده است. اگر شخصی نسبت به این اتفاق، شکایت داشته باشد کمیته انضباطی به آن ورود می‌کند.

رییس کمیته تعیین وضعیت همچنین در پاسخ به این سوال که با وجود انتقال طارمی به قطر امکان جلوگیری از بازی کردن این بازیکن در لیگ ستارگان این کشور وجود دارد گفت: طارمی قبلا بازیکن پرسپولیس بوده و در ایران بازی می‌کرده و کمیته انضباطی و اخلاق می‌توانند او را با محرومیت مواجه کنند اما نمی‌توانند جلوی بازی کردن او را بگیرند. البته در صورت جهانی شدن ابعاد این پرونده این امکان هم وجود دارد که طارمی را جریمه کنند. در هر حال اگر طارمی از سوی کمیته انضباطی محروم شود، شروع محرومیت او از زمانی خواهد بود که به لیگ ایران منتقل می‌شود.

وثوق احمدی با تشبیه این اتفاق به عمل دوپینگ گفت: زمانی که بازیکنی دوپینگ می‌کند به هر کشوری که برود طبق قانون می‌توانند با او برخورد کنند. در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی را مجرم بدانند، در هر کجا که باشد با او برخورد می‌شود.

او در ادامه درباره امکان ورود فیفا به این پرونده گفت: با توجه به این که طارمی در ایران بازی کرده کمیته‌های نظارتی ایران صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارند و نهاد دیگری نمی‌تواند به آن ورود کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.