رویترز گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی خواست که از عملیات این کشور علیه یگان‌های مدافع خلق (نیروهای کرد) که مورد حمایت آمریکاست، حمایت کنند.

وی گفت: من درباره انسانیت کسانی که از سازمان یگان‌های مدافع خلق حمایت می‌کنند و ترکیه را به عنوان یک متجاوز معرفی می‌کنند،  تردید دارم.

اردوغان گفت: ابتدا ریشه تروریسم را در این مناطق را خشکانده و سپس آنجا را  به محلی برای زندگی ۳.۵ پناهجوی سوری مقیم ترکیه خواهیم کرد. در حال حاضر با گروهی در جنگ هستیم که با دو هزار هواپیما و ۵ هزار کامیون پر از اسلحه مجهز شده‌اند، اما با این حال تا زمان از پای درآوردن آخرین تروریست این عملیات را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: در طول چهار روز گذشته در عملیات شاخه زیتون ۲۶۸ تروریست کشته شده و درمقابل حدود ۸ نفر از ما شهید شدند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه اوباما ما را فریب داد، افزود:در آن دوران ترکیه به دولت اوباماخبر از انجام عملیات شاخه زیتون در منبج داده بود اما آنها قول دادند که خود این منطقه را از تروریستها پاکسازی کنند، ما به وعده خود عمل کردیم اما آنها به قول خود عمل نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.