سومریه نیوز نوشت،  یک منبع که از جریان تحقیقات درخصوص این زنان آگاه است، گفت، پس از اینکه ارتش عراق در ماه ژوئیه موصل را تحت کنترل خود درآورد، این سه زن بازداشت و در زندانی در بغداد محبوس شدند.

یکی از این زن‌ها ۲۸ سال سن داشته و در سال ۲۰۱۵ به همراه همسرش که کشته شده است، به عراق و سوریه رفتند و وی به همراه دختربچه‌اش در حبس به سرمی‌برد. وزارت خارجه فرانسه درمورد این زن اعلام کرده است: ما نمی‌دانیم که چه اتهام‌هایی علیه وی مطرح است و شرایط بازداشتش چیست و آیا وی می‌تواند از خود دفاع کند یا خیر. ما فقط اطلاعات کمی داریم که از صلیب سرخ به دست ما رسیده است.

پیشتر دستگاه قضایی عراق حکم اعدام یک زن تندروی آلمانی را که به داعش پیوسته بود، صادر کرد. این نخستین بار بود که یک زن اروپایی تندرو به اعدام محکوم می‌شد.

در ماه سپتامبر، دستگاه قضایی عراق برای نخستین بار حکم اعدام یک تندروی روسی را صادر کرد. در ماه دسامبر نیز یک فرد سوئدی عراقی‌الاصل پس از محکوم شدن به انجام اقدامات تروریستی، اعدام شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حدود ۴۰ زن و مرد فرانسوی در حال حاضر در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها در سوریه و عراق هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.