دومین نشست ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» با حضور عوامل و بازیگران فیلم سینمایی«جاده قدیم»،  عصر امروز (چهارشنبه چهارم بهمن‌) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

منیژه حکمت (تهیه‌کننده و کارگردان)، طهورا ابوالقاسمی (مجری طرح)، سحر مصیبی (دستیار کارگردان)، مهتاب کرامتی، ترلان پروانه و محمدرضا غفاری (بازیگران) در این نشست حضور داشتند. 

حکمت درباره فیلم خود که موضوع آن را هنوز رسانه‌ای نکرده است، توضیح داد: «این فیلم از ناکجاآبادی می آید و مرحله تحقیق آن هفت سال طول کشیده است. وقتی کار تحقیق میدانی و گسترده است نیاز به صرف چنین زمانی وجود دارد.»

او افزود: «به نظرم درام این فیلم به شدت قابل باور است و به زنانی بر می‌گردد که علیرغم شرایط جامعه بسیار قوی عمل می‌کنند.ما در «جاده قدیم» تلاش کردیم در مسیر رفع مشکلات قدم برداریم و به دغدغه‌های جامعه و معضلات اجتماعی بپردازیم.»

او با اشاره به همکاری مطلوب بازیگران و عوامل این اثر سینمایی عنوان کرد: «همه بازیگران انرژی زیادی صرف کار کردند. درباره مهتاب کرامتی بگویم با این که می‌دانستم با نقش مینو چقدر از نظر عاطفی درگیر می‌شود، با متانت و آرامش بالای خود، انرژی بسیاری را برای نقش صرف و به بهترین شکل اجرایش کرد.»

مهتاب کرامتی، بازیگر نقش مینو درباره نقش متفاوت خود در «جاده قدیم» گفت: «من در جریان تحقیقات فیلم و پرونده‌های آن قرار گرفتم و یک دوره نیز از نزدیک در جریان این اتفاق بودم. با آدم‌های مربوط به قصه صحبت می‌کردیم و تحقیقات مفصلی برای این فیلم انجام شد.»

او درباره کیفیت حضورش در این پروژه گفت: «تجربه همکاری‌های قبلی با خانم حکمت و برخی از عوامل فیلم کمک‌مان کرد تا در یک مسیر حرکت کنیم و هماهنگی بهتری داشته باشیم.»

این بازیگر درباره تفاوت نقش خود با نقش زنان رنج کشیده‌ای که تاکنون در سینما ایفا کرده است، بیان کرد: «مینو بی نهایت متفاوت از آن‌هاست. شاید آن نقش‌ها زنانی بودند که به صورت مزمن تحت تاثیر معضلات اجتماعی قرار می گرفتند. اما در اینجا مینو با یک شوک مواجه می شود. زنی است که به کرات در خیابان و اطراف خود او را می‌بینیم و من همیشه از نقش‌ها و داستان‌های متفاوت استقبال می‌کنم و این نقش را تاکنون بازی نکرده‌ام.»

طهورا ابوالقاسمی، مجری طرح این فیلم نیز درباره علت سکوت خبری در ساخت «جاده قدیم» عنوان کرد: «خانم حکمت می‌خواستند کار با آرامش و تمرکز زیادی ساخته شود. اگرچه انتشار اخبار آرامش ما را از بین نمی‌برد، اما کار باید جوری پیش می‌رفت که همه تمرکز داشته باشند.»

محمدرضا غفاری یکی دیگر از بازیگران این اثر سینمایی نیز گفت: «جدا از گروه خیلی خوبی که پشت دوربین قرار داشتند، «جاده قدیم» برای من فیلم بسیار مهمی است، زیرا کارگردان آن بعد از 11 سال، فیلم می‌سازد. خانم حکمت یکی از مهربان‌ترین کارگردانانی هستند که با آن‌ها کار کردم. جدا از اخلاق حرفه‌ای، اجازه نمی‌دادند سر کار احساس کمی و کاستی کنیم که البته وجود هم نداشت.»

ترلان پروانه، دیگر بازیگر این اثر هم بیان کرد: «در جامعه‌ای که خانم‌ها آنقدر قوی کنار آقایان به فعالیت می‌پردازند، این فیلم را بسیار دوست دارم.»

لوگو و تیزر این فیلم توسط عوامل و بازیگران حاضر در این نشست رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.