رسیدگی به این پرونده ازچندی قبل با شکایت مرد میانسالی آغاز شد. اوبه پلیس گفت: «شب گذشته به میهمانی رفته بودم اما زمانی که برگشتم متوجه شدم دزدان پس‌از ورود به خانه‌ام، گاوصندوق را شکسته و پول و جواهرات داخل آن- به ارزش حدود دو میلیارد تومان-را به سرقت برده‌اند. همسایه‌ها نیز به من گفتند چند مرد جوان را دیده‌اند که هنگام سرقت، اطراف خانه‌ام پرسه می‌زدند و احتمال می‌دهم که آنها سارق باشند.

در حالی که با شکایت مرد میانسال تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شده بود، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه روبه‌روشدند. یکی از مالباخته‌ها استاد دانشگاهی بود که سارقان چهل و پنج سکه طلا، گردنبند طلا، پنجاه هزار یورو، ده هزاردلار و پنج میلیون تومان‌اش را به سرقت برده بودند.

کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت پایتخت وارد عمل شده و دوربین‌های خانه‌های ویلایی و اطراف محل سرقت‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

با بررسی دوربین‌ها، تصاویر سارقان خانه‌های ویلایی به‌دست آمد و در ادامه مشخص شد مرد جوانی- راننده یکی ازشرکت‌های خدمات مسافرتی اینترنتی- به هــــمراه ۵ نفر از دوستانش سناریوی سرقت از خانه‌های شمال شهر را اجرا کرده است.

با به‌دست آمدن چهره متهمان، مشخصات سارقان شبرو در اختیار تمامی واحدهای گشت پلیس قرار داده شد.ازسوی دیگرسرقت‌های سریالی اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه با بررسی آلبوم متهمان سابقه دار و تطبیق چهره متهمان پرونده، مشخص شد آنها سابقه کیفری نداشته‌اند. درحالی که هیچ رد و سرنخی ازدزدان در دست نبود، مأموران گشت کلانتری ۱۲۴ قلهک هنگام گشت، به خودروی پرایدی با سه سرنشین مشکوک شدند. آنها در بازرسی خودروی پراید، ابزاری را به‌دست آوردند که در سرقت خانه‌ها از آن استفاده می‌شد. بدین ترتیب سه سرنشین خودروی پراید بازداشت و در ادامه مشخص شد سرنشینان خودرو سه نفر از اعضای باند خانه‌های ویلایی شمال تهران هستند. با افشای این موضوع واعتراف هایشان، سه همدست دیگر آنها نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند. یکی از متهمان راننده یکی ازشرکت‌های خدمات مسافرت اینترنتی و یکی از همدستانش نیز دانشجوی دکترای رشته فنی است.

پسر جوان دانشجو به مأموران گفت: «بیکار بودم و وضعیت مالی خوبی نداشتم. وقتی می‌دیدم دوستانم تحصیلات آنچنانی ندارند ولی وضع مالی‌شان خیلی بهتر از من است، وسوسه شدم. برای همین تصمیم گرفتم به همراه همشهری هایم به تهران بیایم و سرقت کنیم. هوا که تاریک می‌شد، راهی خانه‌های بالای شهر می‌شدیم تا نقشه سرقت را اجرا کنیم. مثل تمام سارق‌هایی که از خانه‌ها سرقت می‌کنند، برای اینکه مطمئن شویم کسی در خانه نیست اول زنگ را به صدا درمی آوردیم و اگر کسی پاسخگو نبود، با تخریب قفل پنجره‌ها، وارد می‌شدیم. ما با وسایل خانه کاری نداشتیم وفقط دلار، طلا و پول سرقت می‌کردیم.سرقت هایمان را از سال گذشته آغاز کردیم و ۱۷ دی امسال بود که توسط مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدیم. ساعت ۶:۵۷ دقیقه ۱۷ دی بود که برای سرقت راهی خانه‌ای در حوالی قلهک شدیم. داخل خودروی پراید به کمین خانه ویلایی نشسته بودیم که مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک به ما مشکوک شدندکه شناسایی شدیم.اما حالا بشدت پشیمانیم ومی دانیم سرنوشت بدی در انتظارمان است.»

به‌دنبال اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، بازپرس  دستور ادامه تحقیقات و شناسایی مالباختگان احتمالی  را صادر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.