صادق زیباکلام درباره درخواست راهپیمایی و تجمع از سوی احمدی‌نژاد و جریان منتسب به وی، گفت: اساسا راهپیمایی، تظاهرات، گردهمایی‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی که غیرمسلحانه باشد حسب قانون اساسی آزاد است. مجلس قانونی را تصویب کرده است مبنی بر این‌که باید از وزارت کشور مجوز راهپیمایی گرفته شود، شاید این قانون به این خاطر است که اختلالی در نظم عمومی و ترافیک ایجاد نشود.

اهم اظهارات زیباکلام به شرح زیر است:

*دوستان و طرفداران آقای احمدی نژاد یا هر جریان سیاسی دیگری اگر بخواهند در جایی که محل عبور و مرور نیست تجمع برگزار کنند، نیازی به مجور ندارد، مجوز وزارت کشور برای زمانی است که ممکن است یک بی نظمی و یا اختلالی پیش بیاید، اگر گردهمایی در جایی صورت بگیرد که مسئله برهم خوردن نظم عمومی درمیان نباشد قطعا باید از این حق برخوردار شوند و تشکیل اجتماع دهند.

*{در پاسخ به این سوال که چرا آقا احمدی‌نژاد و هم طیف‌های او درخواست چنین تجمعاتی را داده‌اند}: باتوجه به اتفاقات اخیر، اینکه طرفداران احمدی‌نژاد به خیابان‌ها بیایند و اعتراض‌هایی را علیه دولت انجام دهند نشان دهنده آن است که رئیس دولت های نهم و دهم می خواهد بگوید این ناآرامی ها علیه دولت بوده است.

* اصولگرایان تندور هم همان حرفی که احمدی نژاد می‌زند را بیان می‌کنند و معتقد هستند ناآرامی‌های اخیر علیه دولت آقای روحانی و به خاطر مشکلات اقتصادی که نتیجه سیاست‌های غلط روی داده است. احمدی نژاد امروز می‌گوید اجازه دهید به‌واسطه سرخوردگی سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی که وجود دارد طرفداران ما بیایند اعتراضات خود را نشان دهند. واضح است که اعتراض احمدی نژاد و یارانش علیه نظام و حکومت نیست بلکه علیه دولت آقای روحانی که به نوعی ادامه داستان مشهد است.

* احمدی‌نژاد در حقیقت قصد دارد دولت را هدف و سیبل اعتراضات اخیر قرار دهد، او می‌خواهند این گونه القا کند که ای مردم همه مشکلات و مسائل ما و شما ناشی از ضعف و ندانم‌کاری دولت آقای روحانی است. دو حالت وجود دارد؛ وزارت کشور اگر مجوز ندهد احمدی‌نژاد در این شیپور خواهند دمید که دیدید این‌ها چون می‌دانستند خطاکار هستند ترسیدند که به ما مجوز بدهند. اگر هم مجوز بدهند این جریان همه اعتراضات را علیه دولت بسیج خواهد کرد.

*{در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد با صدور چنین بیانیه‌ای خود را می‌خواهد رهبر جریانات اخیر نشان دهد یا خیر؟}: این هم یک هدف دیگر جریان احمدی‌نژاد است. هنگام تظاهرات دی ماه گفته می‌شد آقای احمدی‌نژاد و طرفداران ایشان هستند که به خیابان‌ها آمدند، صرف نظر از این که این امر چه میزان حقیقت دارد، در عالم واقعیت احمدی‌نژاد با طرح چنین مجوزی در وزارت کشور می‌خواهد بگوید آری طرفداران من پشت این جریان بوده‌اند و اگر به آن‌ها اجازه داده شود در ابعاد گسترده‌تری علیه روحانی به خیابان خواهند آمد. ماهیت این مجوز برای این است که لبه تیز اعتراضات اخیر را به سمت دولت بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.