مجید مهدوی روز جمعه در بازدید معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی از غرفه میراث تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر سه محور گردشگری شبانه (در قلب بافت تاریخی تهران) در آینده ای نزدیک در پایتخت ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرائی شدن این طرح نیازمند همکاری جدی با شهرداری تهران و سایر ارگان ها و سازمان های مرتبط هستیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها برای میزبانی مناسب از گردشگران استفاده کنیم.

مهدوی افزود: مسیرها و جاذبه هایی که ظرفیت اجرای گردشگری شبانه را داشته باشد به عنوان یک طرح عملیاتی در اتاق فکر گردشگری استان بررسی می شوند تا پس از تصویب در پایتخت اجرایی شود.

وی تاکید کرد : اجرای گردشگری شبانه در تهران بعد از ساعت اداری و ترافیک شهری فرصت بازدید های خانوادگی و در نهایت توسعه گردشگری شهری را فراهم می کند.

به گفته وی، در حال حاضر گردشگری شبانه تهران در مسیر خیابان سی تیر است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران همچنین از تکمیل پرونده ثبت حریم میدان حسن آباد تهران در سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: با این طرح در نظر داریم تا از بناهای شاخص و قدیمی اطراف میدان حفاظت کنیم. 

مهدوی گفت: با ابلاغ ثبت حریم میدان حسن آباد از سوی سازمان میراث فرهنگی دیگر دید منظر و معماری بناهای این منطقه مخدوش نخواهد شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.