شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی ترها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید. از آن جایی که این مساله برای خود من هم اتفاق افتاده! تصمیم گرفتم تا از نظر علمی صحت و سقم این قضیه را بررسی کنم هر چند که ذره ای امید نداشتم که خطر ایستاده آب خوردن جدی باشد.

در نهایت تعجب مشاهده کردم که بله!

خطر جدی در کمین من و همه کسانی است که عادت به ایستاده آب خوردن دارند. از نظر علمی نوشیدن  آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می شود. در نهایت این اتفاق منجر به یک بیماری به نام GERD (بیماری رفلکس مری) می شود.

این تنها مشکل جدی شما نخواهد بود. در ادامه در نت‌نوشت مشکلات دیگری از ایستاده آب خوردن را برایتان خواهیم گفت که احتمالا مانند من شوکه تان خواهد کرد.

۱ – ورم مفاصل (آرتریت)

اگر ایستاده آب می‌نوشید منتظر این بیماری‌های عجیب و غریب باشید! خطرات ایستاده آب خوردن

با ایستاده نوشیدن آب بالانس مایعات در بدن شما بهم خورده و این موضوع اغلب منجر به تجمع آب در مفاصل و تحریک آرتریت می گردد.

۲ – پاشیدن آب به دیواره معده

زمانی که آب را سریع و ایستاده می نوشید آب مستقیما و با سرعت به دیواره معده شما می پاشد. این شوک در بلند مدت دیواره معده و دستگاه گوارشی شما را نابود می کند.

۳ – عدم رفع تشنگی

زمانی که ایستاده آب می نوشید احساس رفع تشنگی نخواهید کرد. بهتر است بنشینید و آب را در جرعه های کوچک و آرام بنوشید.

[6 بیماری که نوشیدن سرپای آب برای بدن به ارمغان می آورد]

۴ – سوء هاضمه

زمانی که نشسته آب را می نوشید سیستم گوارشی و اعصاب شما در حالت ریلکس تری نسبت به حالت ایستاده هستند و همین امر سرعت جذب و هضم مایعات و مواد غذایی دیگر را در بدن بیشتر می‌کند.

۵ – اختلال در کارکرد کلیه ها

اگر ایستاده آب می‌نوشید منتظر این بیماری‌های عجیب و غریب باشید! خطرات ایستاده آب خوردن

زمانی که ایستاده آب می نوشید کلیه ها نمی توانند آب را تصفیه کنند و به همین دلیل ناخالصی ها در کلیه و مثانه باقی مانده و باعث ایجاد اختلال در کلیه و دستگاه ادراری می شود که گاهی این اختلال دائمی و غیر قابل جبران می گردد.

۶ – اسیدی شدن بدن

اگر آب را در جرعه های کوچک، آرام و نشسته ننوشید بدن شما نمی تواند اسید بدن را با آب کافی رقیق کند و این احتمالا باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.