دکتر علی داودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت:  با بیان اینکه اول لغایت هفتم بهمن هر سال هفته سرطان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به طور متوسط در استان گیلان سالانه ۳ هزار و ۸۰۰ مورد بیمار جدید به مجموع بیماران مبتلا به سرطان استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط درمان و کنترل این بیماران در استان فراهم است، افزود: ترتیب شیوع سرطان در گیلان بدون در نظر گرفتن جنسیت به ترتیب پستان، معده، روده، و تیرویید است.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبق بررسی‌های مداوم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هر ۴۸ ساعت در استان سه مورد بیمار مبتلا به سرطان پستان، دو مورد سرطان معده، دو مورد سرطان روده و یک مورد بیمار مبتلا به سرطان تیرویید شناسایی می‌شوند.

داودی ضمن تشکر از تلاش همکاران خود در حوزه سلامت و بهداشت در شناسایی و درمان بیماران، عنوان کرد: شاخص بروز سرطان در گیلان بدون در نظر گرفتن سرطان‌های پوست، ۱۴۰ نفر در یک‌صد هزار نفر جمعیت است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای فعالیت‌های منظم در زمینه آموزش پیشگیری از ابتلا به سرطان، ابراز امیدواری کرد که آمار مبتلایان به سرطان در گیلان کاهش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.