غلامرضا انصاری درگفت‌وگو با ایسنا، گفت‌وگوی تلوزیونی اخیر رییس جمهور با مردم را  حاوی چند نکته دانست و اظهار کرد: تأکیدبرحق شهروندی وپاسخگویی به نقدو انتقاد، تومأنینه وآرامش دربرابر سؤالات پرسشگر، اعلام درآمدهای ارزی بیش ازهزینه‌های جاری وعمرانی درسال جاری از این نکات به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه دولت با گشایش فضا برای منتقدان، رسانه ها و احزاب باید پاسخگوی وعده‌هایی که به مردم داده است، باشد،گفت: این گفت‌وگو با شرایط و نیازهای روز جامعه بسیار متفاوت بود؛ چراکه به خیلی از چالشها و خواسته‌های مردم و جوانان توجه نکرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید در وهله اول ارتباط خود و رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب را بیشتر کند. خبرنگاران رسانه‌ها، سخنگوهای دلسوزی برای مردم و دولت هستند. هرچه این رابطه بیشتر شود، رئیس‌جمهور از خواست مردم و جوانان اطلاعات بیشتری به دست می آورد.

این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: دولت باید به رکن چهارم دموکراسی که همان رسانه ها و احزاب سیاسی هستند توجه کند و شرایط را برای فعالیت آنها مهیا کند. در این صورت است که نقدها و نظرهایی که به دولت وارد می شود، کارشناسانه خواهد بود و خود دولتی‌ها از آن سود می جویند. همچنین در این صورت است که دولت می تواندبه چالش‌ها و پرسش‌های مردمی و ملی پاسخ دهد.

وی در پایان با انتقاد از مباحث مطرح شده در سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور گفت: مطالبی که در این سخنرانی طرح شد، مطالب پیش پا افتاده ای بود. در حالی که ایشان می توانستند به مباحثی همچون مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار عمیق‌تر وارد شوند. دولت باید تلاش کند تا پیگیر وعده‌هایی که به مردم داده است ، باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.