هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از یک پرواز ۹ ساعته از زوریخ روز جمعه وارد فرودگاه اندروز در مریلند شد.

ترامپ در جریان سفر دو روزه‌اش به داووس تلاش کرد تا از پیام خود مبنی بر "اول آمریکا" در این گردهمایی سالانه رهبران جهان که اغلب توسط ترامپ و متحدانش مورد تمسخر قرار گرفته حمایت کند.

ترامپ در آخرین روز از نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت: به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا همواره آمریکا را در درجه اول قرار خواهم داد درست همانند رهبران دیگر کشورها که باید کشور خود را در اولویت قرار دهند. اما اول آمریکا به معنای تنها آمریکا نیست. هنگامی که آمریکا رشد کند جهان نیز پا به پای آن رشد خواهد کرد.

ترامپ در جریان سخنرانی‌اش اعلام کرد که آمریکا برای تجارت آماده است و به حضار اطمینان داد که متعهد می‌شود اصول تجارت آزاد را حفظ کند. اما این اصول باید عادلانه و متقابل باشند.

ترامپ حین بازگشت به واشنگتن در توئیتی نوشت: سخنرانی من در مجمع جهانی اقتصاد با استقبال خوبی روبرو شد.

وی سپس در جریان مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید سفرش به داووس را یک "موفقیت" توصیف کرد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: در حال بازگشت از یک سفر دو روزه "بسیار هیجان انگیز" به داووس سوئیس هستم. سخنرانی در رابطه با احیای اقتصادی آمریکا با استقبال خوبی روبرو شد. بسیاری از افرادی که با آنها دیدار داشتم در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: داووس واقعا عالی بود. کار کشور ما عالی بود. پول زیادی قرار است به کشور ما بیاید. ما شاهد خواهیم بود که مردم بسیاری از داووس پول خود را در کشور ما سرمایه‌گذاری خواهند کرد. به نظر من این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بوده است.

سفر به داووس یک سفر غیر معمول برای ترامپ بود که از پیام پوپولیستی که مخالف با پیام جهانی شدن مجمع جهانی اقتصاد است، حمایت کرده است.

ترامپ بعد از بیل کلینتون دومین رئیس‌جمهور آمریکاست که در این کنفرانس شرکت کرده است. دیگر دولت‌های آمریکا نمایندگان خود را به این مجمع اعزام کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.