احمد حکیمی پور اظهار داشت: این طرح اکنون در شورای هماهنگی اصلاح طبان در حال بررسی است و قرار است تشکل های عضو شورا نظرات خود را در مورد آن اعلام کنند.

وی افزود: طرح تشکیل این پارلمان راهکاری است که توسط برخی از اصلاح طلبان و تشکل های اصلاح طلب برای تصمیم گیری بهتر، منطقی تر و نتیجه بخش تر در جریان اصلاحات ارائه شده است؛ در واقع بیشتر تلاش کرده که گستره بیشتری را در جریان اصلاحات چه از جنبه تشکل های عضو و چه از جنبه گستره جغرافیایی ببیند یعنی استان ها و شهرستان ها هم بتوانند در فرآیند تصمیم گیری ملی در جریان اصلاحات نقش داشته باشند.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: از آنجایی که روی طرح بحث قطعی نشده نمی شود گفت که عملی می شود یا نه. باید نقاط قوت و ضعف هایش را دید . حسن جریان اصلاحات این است که تلاش می کند در هر برهه ای، ساز و کار منطقی تری را برای تصمیم گیری و عمل سیاسی بگیرد.

 

**تصمیمات شورای اصلاح طلبان شفاف نبود

وی ادامه داد: به آنچه در این چند سال در قالب شورای سیاست گذاری تجربه داشتیم، انتقادهای جدی وارد شده است ضمن این که محاسنی هم داشت ولی عیب هایش بیشتر بود. مهمترین عیب آن هم این بود که شخص محور بود تا تشکل محور و همچنین عناصر پاسخگویی در آن نیست و تصمیماتش هم شفاف نبود. لذا این ها مورد انتقاد جدی در جریان اصلاح طلبی بود. اصلاح طلبان دنبال راهکاری هستند که کم اشتباه تر و نتیجه بخش تر باشد.

 

**ممکن است طرحی جایگزین پارلمان اصلاحات شود

حکیمی پور افزود: فعلا تشکیل این پارلمان در حد طرح است، ممکن است طرح جایگزین داده شود، اصلاح شود یا تایید نشود. قبلا در شورای هماهنگی اصل آن تصویب شده که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و این یک راهکار است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی اصلاح طلبان ساختار حزبی خود را دارد و این برای مقاطع انتخاباتی و تصمیم گیری بهتر است و قرار نیست که ساختار جریان اصلاحات شود. هیچ چیزی جایگزین احزاب نمی شود. احزاب اصلاح طلب مجوز رسمی دارند و کارهای حزبی خود را می کنند.

حکیمی پور افزود: وقتی حرکت جبهه ای می کنیم و اتئتلافی پیش می رویم ساز و کارهایی می خواهد که همه احساس کنند هستند و هیچ حزبی احساس نکند حذف شده است.

 

**پارلمان اصلاحات دقیق تر از جمنا است 

وی در خصوص تشابه پارلمان اصلاحات با جمنا گفت: جمنا تلاش کرد رو به جلو باشد اما پارلمان اصلاحات دقیق تر از آن است و در واقع جایگزین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خواهد شد که عیب هایی داشته است. هم شورا و هم پارلمان اصلاحات همه این راهکارها ذیل شورای هماهنگی و احزاب اصلاح طلب تعریف می شود.

حکیمی پور با بیان این که پارلمان اصلاحات در صورت تصویب جایگزین شورای عالی خواهد شد ، گفت: چون باید شورای هماهنگی بگوید که آیا همان ساز و کار شورا خوب است یا نه، آن را اصلاح کند یا ساز و کار جدیدی را تصویب کند که داریم روی آن بحث می کنیم.

 

**ماموریت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تمام شده است

وی در خصوص برگزاری انتخابات در پارلمان در صورت تصویب اظهار داشت: این ترتیبات خاص خود را دارد؛ ماموریت شورای عالی سیاستگذاری تمام شده است و بعد از انتخابات جلسه ای در شورا نداشتیم. شورای عالی در واقع کلا نیست.

حکیمی پور گفت: گاهی تعدادی به عنوان هیات رئیسه جمع می شوند که دوره آنها هم یکساله بوده و ماموریت اینها تمام شده است.اصلاح طلبان باید بنشینند ببینند چه راهکاری برای عرصه های پیش رو باید تصویب کنند. پارلمان اصلاحات ساختار خودش را خواهد داشت، انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون هایش نیز ساز و کار خودش را دارد. مهم این است که در آنجا احزاب محور هستند.

 

**پارلمان اصلاحات، گام بلند اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

وی در خصوص این که پارلمان اصلاحات گامی اساسی برای انتخابات ۱۴۰۰ است؟ گفت: مسلما. اصلاح طلبان باید برای انتخابات تدبیر کنند که چگونه ورود کنند. تنها کار شورای هماهنگی فقط انتخابات نیست. مرتب جلسه داریم و شورا به عنوان ساختار دائمی جریان اصلاح طلب است که احزاب اصلاح طلب در آنجا عضو هستند و اوضاع و احوال کشو را رصد و اعلام موضع می کنند و یک کار آن هم انتخابات است.

حکیمی پور توضیح داد: در آنجا چهار کمیته داریم که شامل کمیته های سیاسی، استان ها، انتخابات و مالی و پشتیبانی است که تشکیل پارلمان اصلاحات از ماموریت های کمیته انتخابات است. شورای هماهنگی اصلاح طلبان متشکل از احزاب اصلاح طلب تشکیلات دائمی و مستمر جبهه اصلاحات است که بیش از ۲۵ سال و نزدیک ۳۰سال است که دارد فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی شخصیت‌های حقیقی تشکیل شده و ریاست آن را محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس به‌عهده دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.