رویترز گزارش داد، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا استراتژی جدید دفاع ملی این کشور در سال ۲۰۱۸ را با عنوان "تیز کردن لبه رقابتی ارتش آمریکا" با تمرکز بر تهدیدهای احتمالی از سوی چین و روسیه ارائه کرد.

ماتیس اعلام کرد: این استراتژی کمک خواهد کرد که آمریکا بار دیگر به دوران اقتدار خود در فضا بازگردد. ما باید لبه رقابتی ارتش‌مان را در هر دامنه‌ای از جنگ از جمله زمین، هوا،‌ آسمان، فضا و حوزه سایبری تیزتر کنیم؛ زیرا در حال حاضر در این حوزه‌ها دچار فرسایش شده‌ایم.

او تاکید کرد: ما باید ظرفیت‌های اصلی خود را مدرنیزه کنیم. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در جنگ‌های فردا پیروز شویم در حالی که از سلاح‌ها و تجهیزات گذشته استفاده می‌کنیم. در ماه‌های اخیر تنش‌های بین‌المللی افزایش پیدا کرده است.

ماتیس در استراتژی خود بر مقابله با تهدیدهای ناشی از روسیه و چین تاکید کرده است.

او ادامه داد: جنگ بزرگ بعدی در جهان در فضا خواهد بود. فضا نیز یکی از ابعاد حوزه‌های جنگ است. باید هرگونه حمله احتمالی در جنگ علیه زیرساخت‌های اقتصادی، دولتی، دفاعی و نظامی‌مان را پیش‌بینی کنیم.

این مقام دولت آمریکا اضافه کرد: هر جنگی درباره کنترل فضا احتمال دارد بر روی زمین اتفاق افتد. اکنون ماهواره‌های بسیار مهمی در فضا هستند که به کشورها کمک می‌کنند که طیف گسترده‌ای از اتفاقات از هوا گرفته تا پرواز جنگنده‌های دشمن را پیش بینی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.