شکرالله حسن بیگی در گفت‎وگویی درباره نگاه استانداری تهران به درخواست تجمع اطرافیان محمود احمدی‎نژاد، گفت: تا کنون درخواستی تحویل استانداری تهران نشده است، آنها باید درخواست خود را به فرمانداری تهران می دادند، اما گفتند که درخواست‌شان را به وزارت کشور دادند.

وی درباره اینکه درخواست احمدی‎نژادی‎ها برای برگزاری تجمع از وزارت کشور به استانداری تهران ارجاع می شود یا نه؟، اظهار کرد: خیر، یا اداره کل سیاسی وزارت کشور یا فرمانداری تهران اقدام به بررسی این درخواست خواهد کرد.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به این سئوال که اگر اطرافیان احمدی نژاد درخواست خود را به شما داده بودند، پاسخ شما چه بود؟، یادآور شد: در شرایط فعلی نه فقط با این درخواست تجمع، بلکه با هر درخواست تجمعی مخالف هستیم؛ چون با توجه به اوضاع و احوالی که کشور داشت و تا اطلاع ثانوی و بعد از دهه فجر موافق برگزاری هیچ تجمعی نیستیم.

حسن‎بیگی در واکنش به شبهات مطرح شده مبنی بر اینکه احزاب باید متولی درخواست برگزاری تجمع باشند یا افراد نیز اظهار کرد: طبق قانون، هر کسی که نام و نشان و تابلو داشته باشد، می تواند درخواست برگزاری تجمع کند. البته افرادی می توانند تحت هر عنوانی جمع شوند و بگویند می خواهیم تجمعی داشته باشیم؛ ولی در کل به هر حال تشکل‌‎های سیاسی و صنفی خواهان تجمع بودند موافقت نکردیم و اگر هم چنین تقاضایی به دست ما برسد فعلا موافق نیستیم.

اما آیا به درخواست تجمعات پس از پایان دهه فجر، پاسخ مثبت داده خواهد شد؟ این مقام مسئول در پاسخ به این سوال گفت: به هر حال باید بررسی کنیم و انشاءالله که مشکلی نباشد.

وی در واکنش به برخی انتقادات رسانه ای دال بر اینکه عدم صدور مجوز برگزاری تجمعات، منجر به عدم انعکاس صدای اعتراضی مردم می شود نیز گفت: وزارت کشور، خود مردم است! بنابراین صدای مردم را می شنود و با جامعه ارتباط دارد. استانداران اغلب در مساجد ضمن اقامه نماز، رو در رو پای صبحت مراجعه کنندگان می نشینند. ولی در وضعیت فعلی کشور با برگزاری تجمع مخالفیم، برای آنکه مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.