به گزارش خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: ترکیه بیش از هر کشوری خواهان پایان یافتن بحران در سوریه است. ما نمی‌خواهیم که تمامیت ارضی سوریه به هم بخورد و این مساله را از ابتدا اعلام کردیم. این شرایط نباید بیش از این ادامه یابد.

نخست‌وزیر ترکیه اضافه کرد: در حال حاضر ما در این عملیات علاوه بر پ.ک.ک با داعش نیز مبارزه می‌کنیم. یکی از اهداف اصلی این عملیات دفع تهدیدها و جلوگیری از حملات از خاک سوریه به سمت کشورمان است.

وی ادامه داد: یگان‌های مدافع خلق در حال حاضر در رقه به ظاهر اعلام می‌کنند که با داعش در حال جنگند اما هیچ جنگی وجود ندارد و حتی آنها را اسکورت می‌کنند.

ییلدیریم اضافه کرد: ترکیه هیچ زمانی با هیچ کشوری دشمن نبوده است. ما به دنبال افزایش دوستان و کاهش دشمنان هستیم. همه کشورها می‌دانند که این عملیات در راستای یک اقدام مشروع تدافعی است. در حال حاضر هم اروپا، هم ناتو و هم کشورهای دیگر نگاه منفی نسبت به این امر ندارند.

وی ادامه داد: ترکیه در منطقه به هیچ کشوری حمله نکرده است و تنها می‌خواهد تهدیدات را از بین ببرد. ما خود می‌گوییم ای کاش مجبور نمی‌شدیم و این کار را انجام نمی‌دادیم اما شرایط باعث به وجود آمدن این وضعیت شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.