به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (ان‌ان‌ای)، سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی امروز (شنبه) با شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ قبلان در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران مورد هدف کینه و توطئه‌های دشمن قرار گرفته است اما ایران با آگاهی و درایت رهبری و ملت قوی‌تر از همه توطئه‌ها و نیرنگ‌هاست؛ بنابراین اتحاد ملت ایران تمام فتنه‌های دشمن را ساقط خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مواضع رهبری، ملت و دولت ایران در حمایت از لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی، گفت: ایران نقش مهمی در حمایت از ملت‌های مستضعف و بخصوص ملت فلسطین ایفا می‌کند.

رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی ثبات و پیشرفت و شکوفایی روزافزون کرد.

در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، محمدمهدی شریعتمداری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شیخ علی الخطیب،‌ نایب رییس مجلس اعلای لبنان و نزیه جمول، دبیرکل مجلس اعلای لبنان حضور داشتند.

ابراهیم رییسی همچنین با بنیه بری، رییس پارلمان لبنان دیدار و در مورد آخرین تحولات منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت.

بر اساس این گزارش، سیدابراهیم رییسی بعد از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: روابط ایران و لبنان در تمام زمینه‌ها بسیار خوب است و دو کشور ایران و لبنان بر ضرورت تحکیم روابط میان کشورهای اسلامی تاکید دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.