براساس این گزارش، تیلرسون افزود: پرزیدنت ترامپ دیدگاه کاملا روشنی داشته مبنی بر اینکه این توافق از نقائصی برخوردار است و وی در نظر دارد این کاستی ها مورد توجه قرار گیرد. 

تیلرسون گفت: آنچه در موردش به توافق دست یافته ایم، همکاری با همتایان اروپاییمان و در نهایت اتحادیه اروپاست تا زمینه هایی که به اعتقاد ما باید مورد توجه قرار گیرد و ساز و کاری که به واسطه آن می توانیم به این موارد رسیدگی کنیم، شناخته شود.

تیلرسون پیش تر در هفته گذشته گفته بود که کارگروه هایی هفته آینده برای گفت و گو در مورد توافق هسته ای با هم دیدار می کنند، اما فردی مطلع اعلام کرد که «برایان هوک» دستیار نزدیک تیلرسون و مدیر برنامه ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا با مقام های اروپایی دیدار داشته تا مذاکرات رسمی در لندن را در حالی که تیلرسون در داووس سوئیس به سر می برد، آغاز کند. 

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش آورد: دیپلمات ارشد آمریکا همچنین گفت که واشنگتن تلاشی را در نظر می گیرد که به واسطه آن مقام های ایرانی در نهایت مشارکت داشته باشند. مقام های ایرانی گفته اند که در هیچ تلاشی برای تغییر توافق هسته ای شرکت نخواهند کرد.

تیلرسون روز شنبه پس از دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه لهستان در ورشو افزود: کارگروه ها از قبل جلساتی را با هدف دستیابی به توافق در زمینه مسائل اصولی، گستره موضوعات مورد توجه ما و همچنین نحوه جلب توجه ایرانی ها به مباحثاتی برای پرداختن به این موضوعات، آغاز کرده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه سیاست دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در ارتباط با ایران، گسترده تر از پرداختن به نگرانی ها درخصوص توافق هسته ای است، گفت: واشنگتن نگرانی های بزرگ تر و فوریت دارتری در مورد رفتار زیانبار ایران در منطقه دارد. وی با یادآوری این مطلب که آمریکا در نظر دارد برای پرداختن به این مسائل با اروپا همکاری داشته باشد، افزود: این کار در شرف وقوع است، اما اگر کار ساده ای بود، تاکنون اجرا شده بود.

تیلرسون هفته گذشته در جریان سفری اروپایی از لندن، پاریس، داووس و ورشو دیدن کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.