غلامعلی رجایی فعال سیاسی درباره درخواست احمدی نژادی ها برای برگزاری تجمع اظهار کرد: من فکر می کنم درباره این اقدام و حرکات احمدی نژاد و اطرافیانش چند نکته را باید در نظر گرفت. آن ها می خواهند با این ترفند اصل نظام را به چالش بکشند. وقتی آن ها می آیند بست‌نشینی می‌کنند در واقع آنان اعلام می کنند که از مراجع قانونی و به طور کلی از نظام ناامید شده اند و با این کار می گویند ای مردم به داد ما برسید و با ما هم‌پیمان شوید و در این موضوع تجمع هم می خواهند به همین ترتیب استفاده کنند وگرنه بر اساس قانون هر کسی می‌تواند درخواست تجمع بدهد.

رجایی ادامه داد: اما احمدی نژاد باید وضعیت خود را مشخص کند که آیا فردی هست و یا یک حزب مشخصی برای اقدامات خود دارد. به نظرم اگر او می خواهد در چارچوب نظام کار کند باید حزبی را تشکیل دهد تا معلوم بشود که عدد آن ها چقدر است و به این ترتیب تکلیف مسائل قانونی هم مشخص شود.

رجایی اظهار کرد: تصورم من این است که احمدی نژاد تمام تلاشش را می کند که دیده شود و فراموش نشود و از آن جایی که خودش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین متأسفانه دو دوره رئیس جمهوری کشور بوده است، برخی تحرکات را خودش مستقیم نمی تواند انجام دهد به همین خاطر اطرافیانش این امور را دنبال می کنند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: نمی شود انکار کرد که وقتی او می رود در جاهایی سخنرانی کند ممکن است یک عده بیایند ببیند که چه خبری شده است و شاید او با حرکات پوپولیستی هم بتواند جذابیتی ایجاد کند و آن ها هم می آیند این چند نفر را منعکس می کنند اما باید گفت که این پایان احمدی نژاد است. من دو سال پیش گفتم که او تمام شده است. اوگاهی با ایستادن در مقابل افراد بزرگی همچون آیت الله هاشمی سعی می کرد دیده شود و حالا با ایستادن در مقابل نظام چنین نیتی دارد. اما نتیجه ای نخواهد گرفت.

رجایی گفت: اینکه بر اساس قانون اساسی مردم برای برگزاری تجمع آزاد هستند شکی نیست و باید از این تجمع هم استقبال کرد و چون اگر برگزار کنند مشخص می شود که چه جایگاهی دارند. به نظرم اگر هم تجمع برگزار کردند بهتر است که به سوالات مراکز قانونی درباره دوره مدیریت خود پاسخ بدهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.