علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۷ کل کشور گفت: کمیسیون تلفیق ۳۲ جلسه با دولت و آقای لاریجانی برای بررسی بودجه برگزار کرد ما در تمامی مصوبات خود شرایط اجتماعی جامعه را مدنظر قرار دادیم و دقت داشتیم که مصوبات ما چه پیامدهایی می تواند داشته باشد. همچنین تلاش کردیم ضربه‌ای به قشر ضعیف وارد نشود و مصوبات به نفع مردم و جامعه باشد.

وی شفافیت و انضباظ و نظارت را ملاک کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه ششم توسعه از جمله مواردی بود که تلاش کردیم در بودجه به آن توجه کنیم. همچنین در بررسی لایحه به سابقه بررسی لوایح بودجه نیز توجه داشتیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین در تبصره ۱۲ لایحه بودجه تلاش کردیم به گونه‌ای عمل کنیم تا ممنوعیت دریافت سود از سپرده‌ها و نظارت دیوان محاسبات بر نهادهای عمومی دولت را داشته باشیم. علاوه بر این سعی کردیم عدالت را در بخش‌های مختلف لایحه بودجه اعمال کنیم.

یوسف‌نژاد در ادامه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: قرار بود دولت درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به اشتغال اختصاص دهد ولی ما به دلیل مسائل و مشکلات اجتماعی صلاح دیدیم که این رقم افزایش پیدا نکند. ولی رقم دیگری را برای دولت تعیین کردیم که از طریق آن ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ما در لایحه بودجه از نظر درآمدی افزایش نداشتیم و این یکی از ویژگی های بودجه ۹۷ است. همچنین قابل رصد بودن دستگاه های اجرایی و توجه به اختیارات استان‌ها از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه پیش بینی شده است. علاوه بر این در لایحه بودجه ۲۳۰ ردیف متفرقه داشتیم که در کمیسیون آن را به ۱۳۰ ردیف رساندیم  و این نکته مثبتی بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان اضافه کرد: ما بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه کاره داریم که ۶۵ هزار تای آن مربوط به استانها و ۵ هزار تای آنها ملی است و با همکاری دولت تلاش کردیم اعتبارات لازم  را برای تکمیل این پروژه ها در نظر بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.