وب سایت theverge نوشت، نمایندگان پارلمان کشور انگلستان چندی پیش از شبکه اجتماعی توییتر درخواست کرده بودند که درباره روباتی که در حساب های کاربری این شبکه اجتماعی وجود داشت و گفته می‌شد که در جریان انتخابات و رای‌گیری برای انجام برگزیت (Brexit) یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به اقدامات مداخله‌جویانه دولت روسیه متهم شده بود، تحقیق و بررسی‌های دقیقی انجام دهد.

توییتر پس از انجام بررسی‌های فراوان امروز اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حساب‌های کاربری موجود در این شبکه اجتماعی تحت حمایت یا مربوط به دولت روسیه باشند را یافت نکرده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که طبق اعلام توییتر، اظهارات بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلستان و ادعاهای بسیاری از رسانه‌ها تاکنون بی اساس بوده است.

چند روز پیش بود که شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار حساب کاربری وابسته به دولت روسیه را یافته است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت‌های مداخله جویانه‌ای داشته‌اند.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که با عنوان برگزیت از آن نام برده می‌شود، به خروج آتی بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره دارد. در پی یک همه‌پرسی که در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام شد قرار شد حداکثر تا سال ۲۰۱۹ میلادی کشور بریتانیا ااز اتحادیه اروپا خارج شود.

چند ماه پیش نمایندگان شرکت‌های فیس بوک، گوگل و توییتر، تحت تاثیر مداخله سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، موظف شدند علاوه بر اینکه به نمایندگان کنگره این کشور توضیح بدهند، اسناد و مدارک حساب‌های کاربری وابسته به دولت روسیه را به مقامات مسئول و نمایندگان سنای آمریکا تحویل و ارائه بدهند. پس از آن بارها، روسیه و حساب‌های کاربری مربوط به این کشور متهم ردیف اول اقدامات مداخله جویانه در سراسر جهان محسوب شده است.

توییتر از سال ۲۰۱۶ تاکنون همچنان بدنبال مقابله با جریان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و جلوگیری از انتشار و ارسال اخبار کذب و دروغین است و در این راستا تلاش‌های بسیاری نیز کرده است.

توییتر در ماه اکتبر وب سایت خبرگزاری‌های راشا تودی و اسپوتنیک را هم از تبلیغات برروی پلت‌فرم این شبکه اجتماعی منع کرد چراکه بر این باور بود که این وب سایت‌ها نیز به دولت روسیه و مداخلات مسکو در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وابسته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.