دویچه وله نوشت، روزنامه "وال ‌استریت ژورنال" گزارش داده استیو وین‌، میلیاردر آمریکایی که مالک چندین قمارخانه مشهور در لاس‌وگاس است، بارها کارمندانش را مورد آزار جنسی قرار داده است. این روزنامه گزارش خود را با استناد به گفت‌وگوهایی منتشر کرده که با چندین تن از کارمندان سابق وین و همچنین کسانی که هنوز در استخدام او هستند، انجام شده است.

وین ۷۶ ساله که ریاست کمیته مالی حزب جمهوری‌خواه را بر عهده داشت، با بالا گرفتن اتهام‌های جنسی از سمت خود استعفا داد. رونا مک‌دانیل، دبیر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه استعفای استیو وین را تأیید کرده است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال زنانی که توسط وین مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، از ترس نفوذ و قدرت این میلیاردر سرشناس و همچنین از دست دادن شغل‌شان در تمام این سال‌ها سکوت اختیار کرده بودند.

گفته شده وین عمدتا در دفتر کار خصوصی‌اش به هنگام دریافت ماساژ یا مانیکور زنان را مورد آزار قرار می‌داده است.

چندین تن از کارمندان و زیردستان وین گفته‌اند زمانی که او به دفترش می‌آمده، آنها از ترس روبرو شدن با وین خود را در دستشویی یا کمد پنهان می‌کرده‌اند.

انداختن تقصیرها بر گردن همسر سابق

استیو وین این اتهامات را تکذیب و همسر سابق‌اش را متهم به "دسیسه‌چینی" کرده است. پرونده طلاق وین و همسر سابق‌اش الین، از چند سال پیش در دادگاه در جریان است. وین مدعی شده که همسر سابق‌اش با طرح این اتهامات قصد لطمه‌زدن به او را داشته است. یکی از وکلای الین وین این اتهامات را نادرست خوانده است.

وین با انتشار بیانیه‌ای با تأکید بر بیگناهی خود گفته، کناره‌گیری‌اش از پست ریاست کمیته مالی حزب جمهوری‌خواه به این دلیل بوده که می‌خواسته از ایجاد ناآرامی‌های بیشتر برای حزب جلوگیری کند.

استیو وین مؤسس، رییس و مدیر اجرایی هتل‌ها و کازینوهای زنجیره‌ای "وین" با 23 هزار کارمند است. او در گذشته به عنوان یکی از رقبای اصلی دونالد ترامپ در زمینه تجارت به شمار می‌آمد، اما در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام بی‌طرفی کرده و چندین بار نیز مبالغ هنگفتی را به حزب جمهوری‌‌خواه اهدا کرد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی نوادا از استیو وین به عنوان "یک دوست فوق‌العاده" نام برده و پس از ورودش به کاخ سفید او را به ریاست‌کمیته مالی حزب برگزید.

ترامپ هنوز در مورد استعفای استیو وین و طرح اتهام‌‌های آزار جنسی علیه او اظهار نظر نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.