کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از بهره برداری و افتتاح یکی از زیباترین ورزشگاه های این کشور برای میزبانی این تورنمنت تا ۷۰ روز آینده خبر داد. "کاسموس آرنا" در شهر سامارا ورزشگاهی ۴۵ هزار نفری است که مراحل ساخت آن از دو سال قبل با بودجه ای ۳۲۰ میلیون دلاری آغاز شد و حالا به مرز افتتاح رسیده است.ورزشگاهی با طراحی خاص که به اذعان کارشناسان روسی نصف آن زیر زمین قرار دارد.

این ورزشگاه که در طراحی و ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است نه تنها ظاهری شبیه به سفینه های فضایی(یوفو) دارد بلکه سکوهای آن در سه طبقه با تمامی امکانات تفریحی و سرگرمی ساخته شده است. مهندسان ساخت این ورزشگاه از هولدینگی ساختمانی متشکل از روسیه، آلمان و هلند هستند براساس فضای اجتماعی حاکم بر این شهر و استان در مرکز روسیه طرح های اولیه این ورزشگاه را آماده و به تصویب رساندند.

نکته بارز این که مسئولان شهر با توجه به قشر فراوانی از مردم فوتبالدوست این شهر که با مشکل جسمانی روبرو هستند در طراحی سکوهای جایگاه ویژه ای برای جانبازان و معلولان طراحی کرده که این جایگاه از تمامی امکانات رفاهی برای اسکان این قشر در ورزشگاه برخوردار است که همین اتفاق مورد توجه بسیاری از رسانه های دنیا قرار گرفته است.

کاسموس آرنا برای طرح بیرونی خود از سفینه های فضایی الگو گرفت تا جایی که سازه های طراحی شده برای مسقف کردن ورزشگاه نیز با نوع آوری های جالبی تدوین شده است. در این سازه علاوه بر استفاده از چند هزار تن آهن از نوعی شیشه برای پوشش این سازه بهره برده شده است که در روزهای آفتابی می تواند نیروزی برق را ذخیره و ورزشگاه را از تامین برق مورد نیاز خود آسوده کند.

ورزشگاه کاسموس آرنا بنا به قرعه کشی صورت گرفته در رقابت های جام جهانی میزبان ۶ تا ۸ بازی خواهد بود که مهمترین بازی های این ورزشگاه را می توان جدال روسیه با اروگوئه در مرحله گروهی دانست ضمن این که یکی از بازی های مرحله یک چهارم نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.