احمد وظیفه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که عصر امروز به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: سامانه بارشی که تهران را فرا گرفته تا عصر امروز  فعال خواهد بود و پس از آن به تدریج به سمت شرق حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سامانه یک سامانه با موج بسته است، گفت: به همین دلیل این سامانه به کندی از آسمان عبور می‌کند و بارش‌های ناشی از آن طولانی بوده است.

وظیفه با بیان اینکه بارش برف پیش بینی شده اما انتظار این حجم از برف را نداشتیم خاطرنشان کرد: با پایان یافتن بارش‌ها، دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت، دیشب دمای هوا در تهران ۳- درجه بود که پیش بینی می‌شود با خروج سامانه بارشی امشب دمای هوا در تهران به حدود ۶- تا ۷- درجه برسد.

وی با بیان اینکه این وضعیت سبب سرمای شدید و یخ زدگی معابر می‌شود، گفت: یخ زدگی معابر به ویژه در معابر شمالی تهران و خیابان‌های شیب دار می‌تواند مشکلات زیادی را در تردد عابران پیاده و همچنین خودروهای سواری ایجاد کند. از طرف دیگر در جاده‌های کوهستانی نیز به ویژه در استان‌های البرز و مازندران نیز با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

ثبت بیشترین بارش‌ها در لاهیجان

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره اینکه بیشترین بارش‌ها در کدام مناطق از کشور ثبت شده است؟ گفت: بیشترین بارش با 77 میلی‌متر طی 24 ساعت گذشته در شهرستان لاهیجان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار از ساعت 10 صبح امروز است افزود: پس از آن در ایستگاه فرودگاه امام با حدود 45 میلیمتر بارش بیشترین حجم بارش‌ها ثبت شده است.

وظیفه با بیان اینکه تنها طی شش ساعت یعنی از ساعت 3:30 بامداد تا ساعت 10 صبح امروز 28 میلیمتر بارش در تهران ثبت شده است، گفت: اگر بخواهیم این مقدار بارش‌ها را به برف تبدیل کنیم می‌توان گفت که به طور متوسط هر یک میلیمتر بارش معادل یک سانتیمتر برف است که البته این اندازه برای برف خشک و تر متفاوت است اما برفی که در تهران باریده است برف آبدار است.

به گفته وظیفه، حدود 30 سانتیمتر از بارش‌های تهران برف بوده است.

تا ۱۰ روز آینده دیگر بارشی در تهران نخواهیم داشت

وظیفه با بیان اینکه تا 10 روز آینده پیش بینی بارشی در تهران نشده است ادامه داد: تنها پیش بینی شده است که طی این مدت بارش‌هایی در جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.