فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور در نشست علنی نوبت بعد از ظهر روز گذشته مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: شاید رد کلیات بودجه در صحن علنی مجلس برای افکار عمومی اتفاق تعجب‌برانگیزی باشد اما برای نمایندگان به‌ویژه اعضای کمیسیون تلفیق قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: شاید یکی از مهمترین دلائل این مسئله آن بود که دولت و نمایندگانش نتوانستند به‌خوبی از لایحه دفاع کنند و در نهایت کلیات به تصویب نرسید. البته موضوع دیگری هم حائز اهمیت است و آن تعداد حاضران در هنگام رای‌گیری بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به غیبت گسترده نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه از حدود ۲۹۰ نماینده تنها ۲۱۹ نفر در رای‌گیری شرکت کردند و حدود ۷۰ نفر غیبت داشتند.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل‌کشور خاطرنشان کرد: البته برخی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه به سر می‌بردند و به دلیل تعطیلی فرودگاه مهرآباد و انسداد محورهای مواصلاتی تهران، نتوانستند خود را به مجلس برسانند اما به هر حال این سوال مطرح است که  برای نمایندگان، چه کاری می‌تواند واجب‌تر از مشارکت در تعیین مهمترین سند مالی دولت برای یک سال آینده وجود داشته باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین درباره برنامه کاری کمیسیون تلفیق در روزهای آینده گفت: کمیسیون تلفیق در ۷۲ ساعت آینده تلاش می‌کند اصلاحاتی را در لایحه دولت انجام دهد و روز شنبه، بار دیگر کلیات این لایحه در صحن علنی به رای نمایندگان گذاشته می‌شود.

سعیدی در پایان با پیش‌بینی رای‌آوری لایحه بودجه در جلسه روز شنبه هفته آینده مجلس، یادآور شد: پیش‌بینی بنده این است که روز شنبه لایحه رای می‌آورد. البته این موضوع همچنان به نحوه دفاع دولتی‌ها از لایحه بودجه وابسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.