خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آنجلینا جولی در سخنرانی خود در کمپ زعتری گفت: این بسیار رقت انگیز است که به اردن برگردیم و شاهد این سطح از سختی و وحشت زدگی در میان آوارگان سوری در حالی که جنگ در این کشور وارد هشتمین سال خود می‌شود، باشیم.

 

آنجلینا جولی که یک فرستاده ویژه کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل است، گفت: کشورهای همسایه سوریه یعنی اردن، لبنان و ترکیه و همچنین عراق اکنون میزبان حدود ۵.۵ میلیون آواره جنگ این کشور هستند.

 

او گفت: کمک‌های انسان دوستانه راه حل بلندمدتی برای این کشور نیست.

 

جولی همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست برای حل این جنگ که ماه مارس ۲۰۱۱ بالا گرفت دست به اقدام بزنند.

 

وی ادامه داد: این بحرانی است که چندین سال است کنترل آن از دست خارج شده است.

 

کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل بودجه لازم برای تامین کامل کمک‌ها و حتی نیازهای اساسی را ندارد.

 

وی افزود: پاسخی که کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل به جنگ سوریه داد تنها سال گذشته ۵۰ درصد بودجه خود را دریافت کرد و از ابتدای ۲۰۱۸ نیز هفت درصد بودجه را دریافت کرده است.

 

این پنجمین سفر آنجلینا جولی در این مقام به اردن محسوب می‌شود.

 

او ادامه داد: این حقیقت که آوارگان سوری آنقدر وابسته باشند روح آنها را نابود می‌کند، بنابراین من از اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم تا به منطقه بیایند. از کمپ‌ها و آوارگان بازدید کنند و نهایتا راهی پیدا کنند تا با استفاده از وزنه کامل سازمان ملل و جامعه بین‌الملل این جنگ حل و فصل شود.

 

جولی همچنین گفت: پیام من به جامعه بین‌الملل امروز این است که لطفا کار بیشتری برای برطرف کردن نیازهای خانواده‌های مستأصل آواره سوری و کشورهای میزبان آنها انجام دهید.

 

او گفت: با این حال فراتر از هر چیزی لطفا با استفاده از رهبری و قدرت خود دست به مذاکره برای یک پایان اصولی برای این جنگ بی هدف بزنید بدون آنکه منزلت و حقوق بشر را برای خانواده‌های سوری قربانی کنید. اینها غیرقابل مذاکره هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.