صبحی طفیلی، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: ترکیه تنها کشوری است که به امنیت و اتحاد سوریه اهمیت می‌دهد و سیاست خارجی‌اش در همراهی با انتظارات و خواسته مردم سوریه است!

او در ادامه اظهاراتش از موضع ترکیه درباره اعتراضات اخیر در ایران قدردانی کرد.

وی افزود: آنکارا به طور موفقیت آمیزی توانسته است بر تمام مشکلات فائق آید و مسائل منطقه‌ای را به طور مناسب حل کند.

الطفیلی در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ دبیرکلی حزب‌الله لبنان را برعهده داشت و اکنون یکی از منتقدان سیاست‌های رهبری کنونی این جنبش به خصوص در حوزه سوریه است.

وی با انتقاد از تصمیم اتخاذ شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: سیاست‌ها و اقدامات دونالد ترامپ قبیح و زشت است. منافع آمریکا در بلندمدت با چنین سیاستهایی بسیار ویران خواهد شد.

او در ادامه اظهاراتش واشنگتن را به بستن چشم‌هایش در مقابل اقدامات حزب‌الله متهم کرد.

طفیلی بر این باور است که سلاح‌های حزب‌الله در آستانه انتخابات لبنان که قرار است در ششم ماه مه امسال برگزار شود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی مدعی شد: امروز بسیاری از گروه‌های لبنانی مخالف تسلیحات حزب‌الله بوده و نگران هستند زیرا آنها خود چنین تسلیحاتی را ندارند. باید مردم لبنان از تجزیه و همچنین کاربرد چنین تسلیحاتی در امان بمانند. تسلیحات حزب‌الله تهدید قابل توجهی علیه مردم لبنان است!

همچنین وی در بخش دیگری از اظهاراتش گروه‌های سیاسی لبنان را متهم کرد که وابسته به کشورهای خارجی هستند.

صبحی طفیلی، سیاستمدار لبنانی و اولین دبیرکل حزب‌الله لبنان است. وی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ شمسی دبیرکلی حزب الله لبنان را به عهده داشت اما برخی اختلافات باعث شد تا شورای اجرایی حزب‌الله او را برکنار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.