زهرا نقی‌زاده رییس مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: طرح دانشجو معلم قرآن کریم بیش از دو سال است که در این سازمان برگزار شده و امسال این طرح با همکاری سازمان بهزیستی کشور و با مرکزیت شش منطقه تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و مازندران برای اولین بار در سراسر کشور ویژه دانشجویان جامعه هدف بهزیستی در حال برگزاری است.

وی در خصوص هدف از اجرای این طرح اظهار کرد: هدف از برگزاری را در سه بعد می‌توان عنوان کرد. بحث اول دانش‌افزایی است که در این مرحله دانشجو اطلاعات علمی خود را در خصوص تدریس قرآن با حضور در کلاس‌های آموزشی بهبود می‌بخشد. هدف بعدی مهارت‌افزایی است که در این مرحله فرد، مهارت‌های خود در زمینه تدریس قرآن را افزایش می‌دهد و در نهایت اشتغال‌زایی آن‌ها است که در فضای بازار کار مشغول به تدریس شوند.

نقی‌زاده به حضور اساتید با تجربه و به نام در کلاس‌های این طرح اشاره کرد و گفت: محمد خواجوی، فاطمه احمدیان، داود تک فلاح و نجیبه قدیانی استادان حاضر در این طرح هستند که به تدریس درس‌های تجوید، روش تدریس و تدبر در قرآن می‌پردازند.

رییس مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور عنوان کرد: در پایان دوره آموزشی از این افراد آزمون اخذ می‌شود و در صورت قبولی، از طرف سازمان بهزیستی کشور و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور مدرک پایان دوره به شرکت‌کنندگان این طرح اعطا خواهد شد که با دریافت آن می‌توانند در مراکز فرهنگی ــ آموزشی مشغول به تدریس شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، وی در پایان با اشاره به استقبال خوب دانشجویان بهزیستی از این طرح اظهار کرد: در مجموع ۷۰۰ نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی علاقه‌مندی خود را برای حضور در این طرح اعلام کردند، که با توجه به محدودیت‌های موجود و پس از اخذ آزمون، از ۲۰۰ نفر از این افراد برای حضور در کلاس‌ها دعوت شد و امیدواریم که در ادامه از ظرفیت این ۲۰۰ نفر برای آموزش بقیه علاقه‌مندان استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.